۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۳۱۶۷۴۵
امام جمعه دامغان:

امامزاده‌ها و بقاع متبرکه مناسب‌ترین اماکن برای کار فرهنگی است/ خادمان و متولیان بقاع متبرکه عامل جذب جوانان باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: امروزه که دشمن برای جدا کردن جوانان ما از دین سالانه میلیاردها دلار هزینه می‌کند، خادمان و متولیان بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها باید در نقش نجات دهنده ظاهر شوند و با منش نیکوی خود جوانان را بیش از پیش به سوی معنویت و این مراکز فرهنگی سراسر نور جذب کنند.
امام جمعه دامغان رييس اداره اوقاف دامغان گردهمايي آموزشي هيآت امناء بقاع متبرکه شهرستان دامغان گردهمايي آموزشي هيآت امناء بقاع متبرکه شهرستان دامغان گردهمايي آموزشي هيآت امناء بقاع متبرکه شهرستان دامغان گردهمايي آموزشي هيآت امناء بقاع متبرکه شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان، امروز در گردهمایی آموزشی هیآت امناء بقاع متبرکه شهرستان دامغان که به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در محل حسینیه اعظم سیدالشهدا(ع) دامغان برگزار شد، مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه را آستان‌های سراسر نور و معنویت خواند که خدمت در آنها موهبتی الهی است مه نصیب هر فردی نمی‌شود.

 

وی خطاب به اعضای هیأت امناء حاضر در این گردهمایی اظهار داشت: بدانید که در چه اماکن شریفی مشغول به خدمت هستید، قدر خود را بدانید، همانا خداوند متعال در آیات کلام الله مجید بارها به اماکن شریف قسم یاد کرده است، برما است که از فرصت‌هایی که خداوند برای کسب ثواب و روزی معنوی سرشار پیش‌رویمان قرار داده است، به نحو ‌احسن استفاده کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شش نیکی است که پس از مرگ برای آدمی باقی می‌ماند، اینکه انسان چاهی حفر کند، درختی بکارد، بنای نیکویی نماید، قرآن بنویسد، فرزندی صالح تحویل جامعه دهد و وقف کند، همانا این موارد صدقات جاریه برای آدمی هستند.

 

امام جمعه دامغان با بیان این پرسش که چرا امروزه توجه مردم به سنت حسنه وقف نسبت به گذشته کاهش یافته، عملکرد نامطلوب متولیان وقف در گذشته را از دلایل اصلی این مسأله دانست و خاطر‌نشان کرد: خادمان و متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان باید ظرفیت روحی و اخلاقی خود را رشد دهند و بارگاه مطهر امامزادگان را همان‌‌گونه که رهبر انقلاب تأکید کردند به قطب فرهنگی جامعه بدل کنند.

 

حجت الاسلام مرتضی میرکو، رییس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان نیز در این مراسم با بیان اینکه در شهرستان دامغان 206 مسجد، 16 حسینیه و 38 امامزاده واجب التعظیم وجود دارد، گفت: شهرستان دامغان دارای دو هزار و 780 رقبه است که از این تعداد یک‌هزار و 340 رقبه متصرفی و یک هزار 440 رقبه دیگر غیر متصرفی است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان دامغان دارای یک هزار و 402 موقوفه است که از این تعداد 795 موقوفه متصرفی و 247 موقوفه غیر متصرفی هستند، خاطر‌نشان کرد: تاکنون سند مالکیت 38 موقوفه شهرستان دامغان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک گرفته شده است.

 

رضا زارع زاده، رییس شورای اسلامی شهرستان دامغان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع وقف و تاثیر آن در رفع نیاز جامعه و لزوم تقدیر و تجلیل از واقفان اظهار داشت: تجلیل از واقفان زمینه گسترش فرهنگ وقف را در جامعه فراهم می‌کند که البته باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: عمل مردم نشان می‌دهد که در گذشته وقف را از واجبات می‌دانستند و به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و امروز نیز باید فرهنگ وقف به عنوان یک سنت حسنه و صدقه جاریه در سرلوحه کارهایمان قرار گیرد زیرا سنتی راه‌گشا و از باقیات و صالحات است.

 

گفتنی است تقدیم احکام هیأت امنای جدید آستان مقدس امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی، محمد و جعفر (ع) و قاسم(ع) روستای صید آباد دامغان که از سوی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده بود توسط امام جمعه دامغان و مسؤولان حاضر در جلسه و تجلیل از برخی اعضای هیأت امنا بقاع متبرکه این شهرستان از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/202/ب3

ارسال نظرات