۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۶۷۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب افزایش اعتبار نظام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که نظام را قبول ندارند در صورت شرکت در انتخابات به حق خود که انتخاب شخص مورد نظر است رسیده اند و از طرفی صرف حضور آن‌ها برای نظام می تواند مفید واقع شود.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که همه افراد حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، گفت: حضور افراد در انتخابات مهر تأیید به نظام است و کسانی که خواهان رسیدن به حق خود هستند باید با انتخاب کردن به این حق برسند.

 

وی افزود: شرکت در انتخابات به نوعی استفاده از حق انتخاب برای افراد و حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، است.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر این که حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش اعتبار نظام می شود، گفت: بیشترین حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود 75 درصد بوده است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) با بیان این که سنجش حضور مردم در انتخابات باید با مقایسه سایر انتخابات مجلس شورای اسلامی و نه انتخابات ریاست جمهوری باشد، گفت: در برخی دوره های انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور 85 درصدی مردم پای صندوق های رأی بوده ایم.

 

وی با اشاره به این که حضور حداکثری مردم در انتخابات دارای فایده دو سویه است، افزود: کسانی که نظام را قبول ندارند در صورت شرکت در انتخابات به حق خود که انتخاب شخص مورد نظر است رسیده اند و از طرفی صرف حضور آنها برای نظام می تواند مفید واقع شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن همواره نگاهی خصمانه به جمهوری اسلامی ایران دارد، تأکید کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی نشان از بلوغ نظام است، چرا که مخالفان هم در انتخابات شرکت کرده اند./1307/302/ب1

ارسال نظرات