۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۸۳۶
حجت‌الاسلام موسوی خبر داد؛

تربیت و پرورش مبلغان کارآمد عرصه بین‌الملل در دانشگاه باقرالعلوم

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به رسالت این دانشگاه در عرصه تربیت و پرورش مبلغان شایسته و کارآمد برای نظام اسلامی به‌ویژه در عرصه بین‌الملل، گفت: از پیش‌شرط‌های اولیه و ضروری مبلغان عرصه بین‌الملل آشنایی با زبان است.
دانشگاه باقرالعلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود موسوی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموختگان که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، به رسالت دانشگاه باقرالعلوم(ع) در عرصه تربیت و پرورش مبلغان شایسته و کارآمد برای نظام اسلامی به‌ویژه در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، زمینه‌ای برای طلاب مستعد فراهم کرده است که در عرصه بین‌المل به رسالت تبلیغ بپردازند.

 

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به تلاش‌ها و پشتیبانی‌های بخش زبان‌های خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد: از پیش‌شرط‌های اولیه و ضروری مبلغان عرصه بین‌الملل آشنایی با زبان است؛ اما در این عرصه توانمندی‌های گسترده و متنوع دیگری نیز لازم و ضروری است.

 

وی با اشاره به تأکید قرآن بر ضرورت یادگیری زبان هر قوم خاطرنشان کرد: این انتظار نابجا است که ملت‌های دیگر زبان و معارف ما را بیاموزند؛ اما ما به این امر اهتمام نداشته باشیم. این وظیفه ما است که زبان‌های دیگر را بیاموزیم و معارف اهل بیت(ع) را به آنها انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام موسوی به روایت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند»؛ راوی پرسید «چگونه انسان می‌تواند امر شما را احیا کند و مشمول دعای رحمت و خیر شما شود؟»

 

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند «احیای امر امامت و صاحبان ولایت تامه خداوند به این است که علوم ما اهل بیت(ع) را فرا گیرد و به دیگران اقوام و ملت‌ها انتقال دهد که اگر مردم با محاسن و سخنان گهربار و سنجیده ما آشنا شوند از ما پیروی خواهند کرد.»

 

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: بشریت امروز با دردها و چالش‌های مختلفی همچون جهل، تبعیض، بی‌معنایی، افسردگی و پوچ‌گرایی مواجه است و حتی جامعه خودمان نیز برای رسیدن به وضعیت مطلوب به آشنایی با معارف اسلامی و تبلیغ کارآمد نیازمند است؛ بنابراین باید هر مبلغی با این مسائل آشنایی داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: هر مبلغی باید با آسیب‌ها، کاستی‌ها و راه‌حل آنها در هر جامعه‌ای آشنا باشد؛ از این‌رو شهید بهشتی برای آشنایی مبلغان عرصه بین‌الملل در مرکز هامبورگ، برنامه چندین ساله و جامعی از تاریخ جهان، فلسفه غرب و معلومات گسترده دیگری را تدارک دیده بودند.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: در حال حاضر کسی که با زبان‌های خارجی آشنایی دارد، لازن نیست که در خارج کشور حضور پیدا کند و با ابزار رسانه و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تبلیغ شفاهی و نگارشی داشته باشد./908/پ202/ی

ارسال نظرات