۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۸۹۲
حجت‌الاسلام ربانی مطرح کرد؛

فعالیت‌های ریشه‌دار حوزه علمیه در عرصه مهدویت محصول پیروزی انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ، انقلاب اسلامی را پیش‌غراول و سفیر تحقق انقلاب مهدوی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عرصه مهدویت مورد توجه قرار گرفت و حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه‌ای را نسبت به این قضیه مدنظر قرار دادند و الحمدلله امروز شاهد پرونده قطوری از فعالیت‌های ریشه‌دار و اصیل در عرصه مهدویت هستیم.
حجت‌الاسلام محمدتقي رباني

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در دوره قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اسلامی ما در حوزه مهدویت به غیر از یک سری فعالیت‌های شخصی و فردی کار دسته‌جمعی مشهودی را نمی‌بینیم، گفت: حتی در دوره‌ای با رکود در این عرصه رو‌ به ‌رو بوده‌ایم.

 

وی افزود: در دوره اوایل انقلاب نگاه آسیبی به مباحث مهدویت سایه افکنده بود و به گونه‌ای هوا غبارآلود و مبهم بود که محققان نیز رغبت چندانی به فعالیت در عرصه مهدویت نداشتند و تنها کتاب‌ها و مطالبی که از مهدویت در این دوره وجود داشت و رایج بود، کتاب‌هایی از ملاقات‌ها و عرض ارادت بزرگان به محضر امام زمان(عج) بود و فعالیت‌ها و آثار اصیلی در عرصه مهدویت قبل از انقلاب و اوایل انقلاب موجود نبود.

 

رییس پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اظهار داشت: ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه مهدویت مورد توجه قرار گرفت و حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه‌ای را نسبت به این قضیه مدنظر قرار دادند و الحمدلله امروز شاهد پرونده قطوری از فعالیت‌های ریشه‌دار و اصیل در عرصه مهدویت هستیم.

 

حضور عالمانه محققان مهدوی در مراکز دانشگاهی کشور از برکات انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام ربانی با بیان این‌که امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه‌های خوبی برای دغدغه‌مند‌سازی محققان و دعوت از آنها برای فعالیت در عرصه مهدویت صورت گرفته است، ادامه داد: حضور عالمانه محققان مهدوی در مراکز دانشگاهی کشور یکی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه مهدویت است که به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است.

 

وی بیان داشت: این محققان مهدوی امروز با حضور در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به ارائه مباحث مهدوی و چگونگی کسب معرفت‌های مهدوی می‌پردازند و این حرکت در جذب افراد و پاسخ‌گویی به شبهات مهدوی بسیار مؤثر است.

 

رییس پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی را تربیت کادرهای علمی همچون هیأت‌های علمی، محققان توانمند و افراد دارای قلم و جایگاه شناخته‌شده در عرصه پژوهش برشمرد.

 

وی با اشاره به تهاجم گسترده دشمن علیه تشیع به ویژه در عرصه مهدویت، خاطرنشان کرد: در مقابل تهاجم دینی و مهدوی دشمنان، حوزه‌های علمیه و مراکز مهدوی و محققان مهدی‌پژوه با تمام توان ایستاده‌اند و از پیشروی دشمنان جلوگیری می‌کنند.

 

فعالیت تأثیرگذار حوزه‌های علمیه و محققان برای نابودی مدعیان دروغین

حجت‌الاسلام ربانی افزود: اگر امروز می‌بینیم که مدعیان دروغین مهدویت یکی پس از دیگری می‌آیند و از بین رفته و نابود می‌شوند، باید اذعان کنیم که فعالیت حوزه و محققان حوزوی بسیار در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

 

رییس پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ با بیان این‌که امروز مهدویت به عنوان یک آموزه مقبول میان تمام فرق اسلامی مطرح است، گفت: ما می‌توانیم از این ظرفیت عظیم برای تقویت عرصه مهدویت و ایجاد وحدت در جهان استفاده کنیم.

 

وی نگاه آرمانی و جهانی به مهدویت، تبیین حکمت جهانی مهدویت با نگاه مقایسه‌ای و نگاه برخی اندیشمندان قدیمی در باب مهدویت را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیشرفت امروز فعالیت‌های مهدوی در جامعه ثمره خون شهدا و مجاهدت‌های امام راحل و رهبری انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام ربانی در پایان انقلاب اسلامی را پیش‌غراول و سفیر تحقق انقلاب مهدوی دانست و بیان داشت: یاری‌کردن ولایت و رهبری انقلاب اصل مهمی است که باید برای رسیدن به حکومت مهدوی مورد حمایت و سرمایه‌گذاری قرار بگیرد./907/ت302/س

ارسال نظرات