۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۱۶۹۰۵
رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

وابستگان به کانون‌های قدرت و ثروت نمی‌توانند نماینده واقعی مردم باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی با تأکید بر انتخاب هوشمندانه و دقیق از سوی مردم در دو انتخابات پیش رو، گفت: افراد وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت نمی‌توانند نمایندگان واقعی مردم باشند.
حجت الاسلام نوري- رييس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات و مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان شمالی، عصر دوشنبه در نشست «رسانه و حضور حداکثری» که با حضور اعضای سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخاب اصلح، اظهار کرد: بر اساس تأکیدهای رهبری باید همه مردم به انتخاب نماینده اصلح توجه ویژه‌ای داشته باشند و به صورت هوشمندانه و دقیق در انتخابات شرکت کنند.

 

وی اضافه کرد: مردم باید توجه کنند کسانی را که برای نشستن بر روی کرسی مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که به کانون‌های قدرت و ثروت متصل نبوده و چهره‌هایی مردمی، حامی مستضعفین و اهل انصاف و عدالت باشند زیرا افراد وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت نمی‌توانند نمایندگان واقعی مردم باشند.

 

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه مردم نمایندگانی را برای مجلس برگزینند که مردمی بوده و تمام دغدغه آن‌ها رفع مشکلات و دردهای مردم باشد، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو نقش مردم در دو انتخابات پیش رو بسیار حساس و مهم است.

 

وی بابیان اینکه می‌بایست نمایندگان مردم در مجلس اهل عدالت باشند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از کاندیداها پس از کسب مؤفقیت در انتخابات رصد می‌کنند که در کدام منطقه آرای بیشتری اخذ کرده و به تناسب همان نیز به آن مناطق بیشتر از سایر مناطق رسیدگی و توجه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: باید مردم کسانی را انتخاب کنند که درد خواص را نداشته باشند و تنها به اطرافیان و حامیان خود فکر نکنند بلکه به رفع مشکلات عوام و همه مناطق بپردازند.

 

وی بابیان این‌که باید افراد شجاع و حق گو را به منظور رسیدگی به مشکلات مردم انتخاب کنیم، افزود: افراد وابسته به کانون‌های ثروت و قدرت برای مردم کاری نخواهد کرد و فقط به دنبال منافع خود و اطرافیان هستند.

 

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه باید مردم شایسته‌سالاری در انتخابات را مدنظر قرار دهند، ادامه داد: باید در انتخابات بر اساس شایسته‌سالاری نه قوم سالاری، صنف سالاری و قبیله سالاری افراد را انتخاب کرد.

 

وی با ذکر این‌که باید در گزینش مسؤولان در جامعه حساس باشیم، عنوان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کشور باید افراد کارآمدی را برای حضور در این عرصه انتخاب کنیم.

 

حجت‌الاسلام نوری بابیان این‌که رسانه‌ها باید در حوزه انتخابات بر اساس قانون زمینه سازی کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار رسانه‌ها گرم است اما آن‌ها نباید به افراد جامعه سمت‌وسوی انتخاب اشتباه را نشان دهند چراکه می‌بایست همه افراد در برابر هر اقدام خود پاسخگو باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه در مسأله انتخابات باید به اصول توجه شود، در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یک شجره طیبه و انتخابات هم ریشه‌های این شجره طیبه است، بنابراین اگر نمایندگان آن درست انتخاب نشوند، این درخت پرثمر و تنومند نخواهد شد.

 

به گفته رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی باید در انتخابات انسان‌های کارآمد را شناسایی کرده و به عنوان فرد اصلح به آن‌ها رأی بدهیم.

 

حجت‌الاسلام نوری با مهم برشمردن رسالت رسانه‌ها در فصل انتخابات، اضافه کرد: رسانه‌ها باید ویژگی‌های انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنند و بینش دینی راجع به انتخابات را نیز در بین مردم عمق بخشند تا از این طریق انتخاباتی هوشمندانه داشته باشیم و نمایندگانی اصلح به مجلس راه یابند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از منشور اخلاقی انتخاب اصلح از نگاه نهج‌البلاغه، شامل پنج باید و 10 نباید درزمینهٔ انتخابات، رونمایی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات