۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۹۳۳

انتشار کتاب نگرشی مدیریتی بر سبک‌های زندگی

خبرگزاری رسا ـ کتاب نگرشی مدیریتی بر سبک‌های زندگی اثر محمدمهدی مظفری از سوی انتشارات یادواره کتاب چاپ و روانه بازار نشر شده است.
کتاب نگرشي مديريتي بر سبک‌هاي زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب نگرشی مدیریتی بر سبک‌های زندگی اثر محمدمهدی مظفری عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی رحمةالله علیه است که در 15 فصل تنظیم شده و هر فصل افزون بر مقدمه‌ای علمی، چند خاطره یا ماجرای مدیریتی را نیز در برگرفته است.

 

نگارنده این اثر، با اخذ خاطرات ایام تحصیل یا فرصت‌های مطالعاتی دوستان عضو هیأت علمی خود در خارج از کشور، مشاهده وقایع و صحنه‌های زندگی مردم کره جنوبی به صورت حضوری و شخصی، استفاده از خاطرات بعضی از کارآفرینان موفق اقدام به نوشتن و گردآوری این مجموعه خاطرات کرده است.

 

همچنین با توجه به تجربه 40 ساله خود در امر تدریس دروس مدیریت، تجربه پست‌های مدیریتی و با توجه به اصول مدیریت، نتیجه‌گیری‌های مدیریتی به هر یک از متون اضافه کرده است تا مدرسان با نقل داستان‌های واقعی آن در تدریس اصول مدیریت استعاره و تمثیل‌های بیشتری را به کار گیرند و دانشجویان بهتر اصول و تکنیک‌های مدیریت را در ذهن بلندمدت خود ثبت کنند.

 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: این کتاب با بررسی سبک‌های زندگی متفاوت، تلاش دارد تجربه مدیران مختلف کشورهای جهان را به تصویر بکشد. این کتاب حاصل خاطراتی است که اغلب از طریق صاحب‌نظران در کشورهای مختلف به تصویر مشاهده شده‌اند؛ به تعبیر دیگر، یک الگوی تقلید شده از ماجراهای یک مشاهده‌گر پیتر دراکرد.

 

این استادان طی دوره تحصیل با فرصت مطالعاتی خود از زندگی مردم مشاهداتی داشته‌اند. این مشاهدات با روش قوم‌نگاری استخراج شده و به خاطرات مدیریتی تبدیل گشته‌اند. با استفاده از تجربیات زندگی و سبک‌های زندگی مردم، می‌توان روش‌های بهینه زندگی بهتر و سالم‌تر را از میان این خاطرات، جستجو کرد.

 

خواننده این کتاب، اگر با دقت بر روی قضایای واقعی رخ داده تمرکز کند، ضمن افزایش دانش مدیریتی خود می‌تواند سبک زندگی درست را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و معنوی تشخیص دهد؛ هرچند در برخی خاطرات مدیریتی سبک‌های زندگی مردم کشورهای بیگانه، مورد تمجید و تحسین قرار گرفته باشد.

 

در جایی دیگر از مقدمه کتاب می‌خوانیم: هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که به الگویی برای جهانیان تبدیل شود. مردم جهان از نظام‌های غرب و شرق فعلی خسته و آزرده‌خاطر هستند. نظام سوسیالیستی شرق و افکار کمونیزم و مارکسیزم سال‌های پیش کنار گذاشته شد. نظام امپریالیزم و سرمایه‌داری افسارگسیخته فعلی نیز نیاز مردم جهان را برآورده نساخته است. مردم جهان به دنبال نظام جدید و الگویی جدید هستند تا این نظام بتواند ضمن تأمین رفاه اقتصادی اکثریت، معنویت، آزادی، استقلال و همزیستی مسالمت‌آمیز را برای آنان به ارمغان آورد.

 

مظفری معتقد است که اگر بتوان با بهره‌گیری از مصادیق زندگی درست مردم جهان و اطلاع از مصادیق سبک‌های زندگی غلط، الگویی بسازیم که جنبه‌های غلط و منفی آن به حداقل خود کاهش یابد و جنبه‌های مثبت و درست آن به حداکثر خود افزایش یابد، مردم جهان از یوغ اسارت نظام کاپیتالیزم جهانی رها می‌شوند.

 

مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت عمومی، مدیریت کارآفرینی، مدیریت فرهنگ و فرهنگ سازمانی، مدیریت پزشکی سلامت، مدیریت خلاقیت و نوآوری، مدیریت بهسازی و توانمندسازی، مدیریت فروپاشی ارزش‌ها در مغرب، مدیریت بازار و بازاریابی، مدیریت سبز و محیط زیست سبز، مدیریت سرمایه اجتماعی و مدیریت اقتصادی مقاومتی از فصل‌های کتاب نگرشی مدیریتی بر سبک‌های زندگی به شمار می‌روند.

 

در فصل مدیریت اقتصاد مقاومتی مطالبی همچون سیستم مدیریت مالیات، اقتصاد مقاومتی، طلای کثیف (ثروت کثیف)، صرفه‌جویی، اسراف در مصرف غذا تحت عنوان کلاس کار، صدور مغزها، استفاده از جاذبه‌های گردشگری داخل کشور، سیستم اطلاعات مدیریت و بحث در مورد جمله «ما می‌توانیم» به چشم می‌خورد.

 

کتاب نگرشی مدیریتی بر سبک‌های زندگی اثر محمدمهدی مظفری در قطع رقعی، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 18000 تومان از سوی انتشارات یادواره کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است./920/ن602/ق

ارسال نظرات