۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۰۹۶

مراسم رونمایی از 5 جلد کتاب درباره مسیحیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از 5 جلد کتاب گروه ادیان مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه در دو ساله اخیر با حضور نویسندگان و طلاب برگزار شد.
مراسم رونمايي از کتاب گروه اديان مؤسسه امام خميني رحمة الله عليه در دوساله اخير

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رساٰ، مراسم رونمایی از 5 جلد کتاب گروه ادیان مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه در دو ساله اخیر با حضور نویسندگان و طلاب در مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه برگزار شد.

 

عناوین این کتاب‌ها «تأملی در مسیحیت از ادعا تا واقعیت»، «شناخت کلیسای کاتولیک»،  «الوهیت در مسیحیت»، «تأثیر اومانیسم بر بزرگان نهضت پروتستان و پیشگامان الهیات لیبرال»، «بررسی تطبیقی سازمان روحانیت با نهاد کلیسای کاتولیک» است.

 

حجت الاسلام جواد باغبانی درباره کتاب «کتاب شناخت کلیسا کاتولیک» گفت: این کتاب متأثر از کتاب «شناخت مسیحیت» است که در این کتاب آموزه‌های سه مذهب کاتولیک، پروتستان اروتدوکس بیان شده است و این کتاب به صورت در سنامه در 800 صفحه و 4 واحد درسی محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام باغبانی بیان کرد: کتاب «کتاب شناخت کلیسای کاتولیک» به صورت درسنامه در 34 فصل در 550 صفحه نوشته شده است و با پس ازارزبایی که از سوی انتشارات سمت انجام شد،  تصمیم گرفته شد که در رشته‌های ادیان و عرفان این کتاب تدریس شود.

 

وی پیوست‌های این کتاب را ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب دانست و گفت: در پیوست‌های این کتاب مطالب علمی مفیدی همچون تشخیص پاپ‌های دروغین با پاپ‌های واقعی آورده شده است.

 

حجت الاسلام باغبانی با بیان این که در این کتاب 80 منبع اصلی ذکر شده است، افزود: تنها مطالب اصلی و مهم این کتاب به منابع ارجاع داده شده و مباحث عمومی که بیشتر مردم از آن اطلاع دارند ارجاع داده نشده است، بنابراین منابع محدودی در این کتاب ذکر شده است.

 

وی در ادامه سخنانش عنوان داشت: برخی این نظریه دارند که برای تقابل و مبارزه با مسیحیت باید از منابع آنها بهره ببریم و کتاب تألیف کنیم و برخی دیگر معتقدند که هر دین و مذهبی بهره‌ای از حق برده است، بنابراین تمام آموزه‌های ادیان مختلف به گونه آزاد بیان شود و قضاوت و نتبجه برعهده خواننده واگذار شود، اما در این کتا ب آموزه‌های مسیحی مطابق منابع اصلی به روشنی بیان شده و در حاشیه‌ها و پاورقی‌ها به نقد مختصری از این آموزه‌ها پرداخته شده است.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد حسین طاهری درباره «بررسی تطبیقی سازمان روحانیت با نهاد کلیسای کاتولیک» گفت: برخی این نظریه دارند که تألیف کتاب و پایان‌نامه بر اساس مبانی نظری انجام شود و برخی دیگر متعقدند که به گونه عملیاتی و کاربردی نوشته شود و در پایان نامه و کتاب‌های اینجانب به گونه کاربردی نگاشته شده است.

 

 حجت الاسلام طاهری بیان کرد: کتاب «گفت‌وگو» حاصل پایانامه ارشد و «بررسی تطبیقی سازمان روحانیت با نهاد کلیسای کاتولیک» رساله دکتری اینجانب است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مهمترین اشکالی که جریان روشن فکری به نظام اسلامی وارد می‌کند این است که این حکومت همانند حکومت قرون وسطایی است و دین توانایی اداره حکومت و جامعه ندارد و علمای و روحانیان همچون پاپ‌های کلیسا به زودی باید اداره نظام واگذار کنند و این شبهه در سطح وسیعی در جامعه مطرح است.

 

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: در این کتاب یک دوره آموزه‌های کاتولیک و نقش کلیسا و پاپ‌ها در حکومت و اداره جامعه مطرح شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در این کتاب به شباهت و تفاوتهای پاپ‌های کلیسایی و علمای اسلام پرداخته شده است، گفت: در این کتاب به 5 شباهت و 20 تفاوت میان پاپ‌ها و علمای اسلام بیان شده است./998/پ202/ق

ارسال نظرات