۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۱۵۷
حجت الاسلام دوست محمدی:

سخنان رهبر معظم انقلاب اولویت حوزه علمیه در تمام عرصه های برنامه ریزی باشد

خبر گزاری رسا ـ جوان ترین کاندید مجلس خبرگان رهبری در دیدار با طلاب حوزه علمیه کرمان، با اشاره به عوامل موفقیت، گفت: مهم ترین عنصر موفقیت، برنامه ریزی است.
انتخابات مجلس خبرگان کتاب «گام به گام با خبرگان» مجلس خبرگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام میثم دوست محمدی، جوان ترین کاندید مجلس خبرگان رهبری، امروز و در دیدار با طلاب حوزه علمیه کرمان، با اشاره به عوامل موفقیت، گفت: مهم ترین عنصر موفقیت، برنامه ریزی است.
 
وی افزود: برنامه ریزی صحیح به همراه تلاش و کوشش در رسیدن به آرمان ها و اهداف مهم ترین رمز پیروزی و موفقیت علمای سلف بوده است.
 
این کارشناس مسایل دینی با بیان اینکه باید با قصد قربت در مسیر طلبگی و تحصیل علم قدم برداشت، گفت: در راه رسیدن به مقصد باید از تعلقات دنیایی فاصله بگیریم و با توکل، توسل و درخواست توفیق در این مسیر قدم برداریم.
 
وی با اشاره به لزوم آشنایی طلاب با سیره بزرگان، گفت: باید با سیره بزرگان به ویژه بزرگان دینی و علمی معاصر مانند حضرت امام، شهید مطهری، شهید صدر و رهبر انقلاب آشنا شویم تا روش علمی و آموزشی آنان را بیاموزیم و با الگوگیری صحیح از آنان در راه طلبگی قدم برداریم.
 
این کارشناس مذهبی گفت: در عصر امروز تاریخ انقضای تفکرات فردی و انفرادی گذشته است و طلبه باید اجتماعی فکر کند و خود را برای ساخت اجتماع مومن آماده کند.
 
حجت الاسلام دوست محمدی اظهار داشت: طلبه باید در خدمت دین خدا و انقلاب باشد؛ آرمان طلبه، گسترش فرهنگ دینی در تمام جهان است؛ پس باید درس بخواند تا با علم کافی یک نیروی مفید و تازه نفس برای دین و امام زمان (عج) باشد.
 
وی با اشاره به اهمیت دورس حوزوی، گفت: نباید کلمه ای از درس را نفهمیده و از آن رد شویم؛ بلکه باید درس را دقیق خواند و مباحثه کرد.
 
جوان ترین کاندید مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جهان امروز نیازمند روحانیت با تقوا و عالم است، گفت: امروز جامعه به طلبه عالم و با سواد نیازمند است؛ ولایت به مبلغ عالم و متقی محتاج است؛ بنابراین طلبه باید با کسب علم و تهذیب در راه یاری خدا قدم بگزارد و برای انقلاب مفید باشد.
 
وی به بیان آسیب های فضای طلبگی پرداخت و گفت: تکنولوژی و وسایل ارتباطی نباید طلاب را از وظیفه اصلی خود که درس خواندن است، دور کنند و مبادا وقت آن ها در این شبکه های اجتماعی تلف شود؛ بلکه طلبه باید با مدیریت کامل از این ابزار ها در راه اهداف خود سود ببرد.
 
حجت الاسلام دوست محمدی با اشاره به امکانات آموزشی حوزه علمیه کرمان، گفت: طلاب باید از تمام ظرفیت اساتید استفاده کنند؛ استادان حوزه کرمان در تمام ابعاد مفید هستند و طلاب باید از تمام ابعاد اخلاقی و علمی استادان بهره بگیرند.
 
وی افزود: تنها هدف بنده از کاندیداتوری و شرکت در امتحانات جامعه مدرسین این بود که در طلاب قوت قلب، اراده و امید ایجاد کرده و شور و نشاط را در آن ها زنده کنم.
 
جوان ترین کاندید مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده اعلام کرده ام که در حوزه انتخابیه قم هیچ تبلیغاتی نمی کنم و حتی ستاد انتخاباتی نیز ندارم؛ من به رای و نظر جامعه مدرسین احترام می‌گذارم و از این رو هیچ تبلیغاتی را نخواهم کرد.
 
حجت الاسلام دوست محمدی با اشاره به اهداف دشمن در مبارزه با انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی، گفت: ضد انقلاب به دنبال این است که نیرو ها و یاران ولایت را از صحنه حذف کند؛ نباید این هدف محقق شود؛ بلکه باید با تلاش و برنامه ریزی در راه نصرت ولی خدا قدم برداشت و در این راه مدافع راه حق شویم.
 
وی با اشاره به عمق دیدگاه رهبری نسبت به حوزه و روحانیت، گفت: رهبری با چشم باز میدان را رصد می کنند؛ باید به فرمایش ها و مطالبات ایشان بها داد و در راه اجرایی کردن آن ها تلاش جدی و همت قوی داشته باشیم.
 
جوان ترین کاندید مجلس خبرگان رهبری گفت: سخنان رهبری و نظر های ایشان باید اولویت حوزه علمیه در تمام عرصه های برنامه ریزی باشد؛ چرا که مطالبات ایشان، مطالبات ولی زمان است و باید به آن ها توجه شود.
 
وی افزود: مهم ترین و بالاترین اولویت مطالبات رهبری بحث تمدن سازی اسلامی است؛ حوزه علمیه باید در این جهت قدم بردارند و تلاش کنند.
 
حجت الاسلام دوست محمدی در پایان با اشاره به اولویت آرمانی طلاب، گفت: آرمان طلبه ایجاد تمدن نوین اسلامی است و طلاب باید عاشقانه در این راه جهاد علمی داشته باشند/9701/202/ب3
ارسال نظرات