۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۱۷۲۲۲
میرکاظمی:

برخورد نامناسب با منتقدان به ضرر کشور است/ در نظرگرفتن منافع ملی از سوی دولت فساد را برطرف می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناقض گویی دولتمردان در مساله برجام، گفت: دیروز مدعی بودن با برجام مشکلات حل می شود و امروز می گویند نباید از برجام توقع زیاد داشت.
ميرکاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود میرکاظمی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ائتلاف اصولگرایان در در نشستی که بعد ازظهر امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد، با اشاره به مصوبه دولت در جهت عقد قراردادهای وزارت نفت، گفت: طرحی که برای عقد قراردادها نفتی از سوی دولت مطرح شده مشکلات اساسی دارد، فکر می کنم مصوبه تصویب شده از سوی هیات دولت برای قراردها بدون نظر کارشناسان تصویب شده است.

 

وی افزود: برخورد نامناسب با منتقدین به ضرر کشور خواهد بود، امروز سازمان بازرسی وارد عرصه  شده است و البته می بینیم که دستگاه های نظارتی دست به عصا در دولت کار می کنند، امیدواریم این نقطه نظرات زودتر بیان شود تا جلوی این کار گرفته شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل مشکلات اقتصادی کشور از منظر کارشناسان، ابراز کرد: بسیاری از اقتصاد دانان مشکلات مختلف اقتصادی را به دلیل عدم مدیریت صحیح دانسته و درصد کمی را به تحریم ربط می دادند، دولت متاسفانه قسمت تحریم را مدنظر قرار داده است.

 

میرکاظمی با بیان اینکه نباید مسائل اقتصادی را به سیاست ربط دهیم، خاطرنشان کرد: روز اول گفتند ال‌سی ها باز شده و سوئیفت متصل شده است، هنوز می بینیم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، قبل از شکل گیری دولت مدعی بودند اگر برجام محقق شود تمام مشکلات برطرف خواهد شد و امروز می گویند نباید توقع زیادی از برجام داشته باشیم.

 

وی افزود: دولت توجه به رفع مشکلات مردم توجه نداشته است و نگران تراز ارزی در آینده هستیم، حجم هزینه های جاری این دولت به دوبرابر دولت قبلی رسیده است، این نشان می دهد دولت آدرس های غلطی را دنبال کرده است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حجم واردات در پسابرجام، گفت: همانطور که می دانیم در صادرات غیر نفتی 50 درصد حجم ارز کشور تامین می شود و دولت نباید نیاز ارز در کشور را زیاد کند، آنچه که در حال وقوع است توافق میان دو دولت است و قراردی میان ایران و فرانسه رخ نداده است، نگران این هستیم  که واردات در این شکل تفاهم به سرعت انجام می پذیرد.

 

میرکاظمی با بیان اینکه متاسفانه دولت به سادگی فقط تفاهم انجام می دهد، گفت: اگر تمامی مشکلات تحریم برطرف گردد فقط 20 درصد مشکلات اقتصادی رفع می گردد، در این راه دلال ها به خوبی کار خود را انجام می دهند، برای تهیه هواپیما دلیل سوانح هوایی مطرح می شود ولی باید توجه شود سوانح زمینی بیشتر است یا هوایی.

 

وی ادامه داد: دولت اگر منافع ملی را مدنظر دهد فساد برطرف خواهد شد و درغیر اینصورت فسادها برطرف نمی شود، مجلسی باید تحقق یابد تا منفعت ملی را فقط در نظر بگیرد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی که می گویند شب پرداخت یارانه ها برای دولت عزا است، گفت: آیا این عزا است یا هزینه کرد 600 هزار میلیار تومان دولت، این مبلغ در این دولت هزینه شده، کمترین درصد را بودجه های عمرانی تشکیل می دهد و بیشتر هزینه های جاری است، دولت باید صراحتا پاسخ دهد چرا رشد اقتصادی منفی است و حجم نقدینگی رشد کرده است، اینها عزا است نه آن پولی که از مردم می گیرند و به آنان می دهند./811/پ202/ج1

ارسال نظرات