۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۳۱۷۲۳۲
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خبر داد؛

انصراف 22 نفر به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی گفت: بیش از هفت نفر به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی انصراف دادند و بعضی دیگر در حال رایزنی هستند که با شروع انتخابات این کار را انجام بدهند.
جبهه متحد اصولگرايان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هادی وکیلی، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی عصر امروز 28 بهمن در نشست خبری در جمع خبرنگاران، گفت: در انتخابات امسال رویکرد اصلی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی حرکت در مسیری است که اولا منجر به مشارکت حداکثری مردم شریف استان و شهر مقدس مشهد شود ثانیا به سمت انتخاب گزینه های مناسب تر و مفیدتر و موفق تر پیش برود.

 

وی در ادامه درباره دیگر رویکردهای شورای ائتلاف اصولگرایان، افزود: از دیگر تلاش های این ائتلاف این است که تا جایی که امکان دارد جریان های طیف اصولگرا در مسیر الفت و وحدت و همگرایی پیش بروند.   

 

وکیلی در ادامه با بیان این که چنانچه فهرست مورد نظر شورا در استان رأی بیاورد یا نه، انتخابات سالم پرنشاط و به دور از آلودگی های برخی سیاست بازی های غیر اخلاقی را یک پیروزی می دانیم، بیان داشت: اگر در این مسیر پاک و سالم پیش برویم سالم و پیروز هستیم.

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی اظهار کرد: مهم تر از نتایج آراء کیفیت آراء است و از طرفی آراء پاک و عناصری که دلسوزانه برای حفظ کشور و تعالی این سرزمین پای صندوق رأی می آیند نیز حائز اهمیت هستند.

 

وی با بیان این که در فضای رسانه ای در روزهای اخیر بعد از اینکه فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان در مشهد منتشر شد حرف و حدیث هایی مطرح شد که این فهرست اشکال دارد و بعضی ها در آن نیستند که باید حاضر می شدند و بعضی ها هستند که نباید جزء لیست می شدند، اظهار کرد: فضای انتخابات همیشه همینطور بوده است و هر لیستی که اراءه شود این شرایط هست اما در عین حال مهم این است که فرآیندی که منجر به این لیست شده فرآیند درستی است یا نه.  

 

روند شکل گیری شورای ائتلاف و روند رسیدن به فهرست مشهد

وکیلی در ادامه به روند شکل گیری شورای ائتلاف و روند رسیدن به فهرست مشهد پرداخت و گفت: اصولگرایان استان بیش از یک سال پیش جلساتی برای هم افزایی و همگرایی و مشارکت حداکثری تمام طیف ها در ذیل یک سازمان و مجموعه آغاز کرده بودند.

 

وی ادامه داد: اما در یک ماه اخیر این قضیه به صورت جدی تر پیگیری شد و در دوم بهمن جلسه ای در محل جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیل شد و گروه‌های مختلف اصولگرا نماینده های آنان در جلسه بودند و در این جلسه 6 ساعته پس از گفت‌وگوهای مفصل به ترکیب 9 نفره رسیدند که شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی شدند.

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی بیان داشت: اولویت را به تعیین نامزدهای مورد حمایت در شهرستان ها گذاشتیم و در همه شهرستان منهای حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز در بقیه مناطق به طور مشترک شورای ائتلاف نامزدهای خود را اعلام کرد.  

 

وی افزود: در مورد مشهد هنوز صحبت های مقدماتی آغاز شده بود دوستان جبهه پیروان گاهی اوقات مطرح می کردند که نسبت به تنظیم این لیست به تعبیر خودشان تحفظ (محدودیت ها و ملاحظات خاصی داریم که با ترکیب شورای ائتلاف هم سازی نداشته باشد) برخی بزرگان شهر و استان لازم است درباره لیست نظر بدهند.

 

وکیلی با بیان این که روند قانونی طی شده است، اظهار کرد: تصویب شده بوده هر فهرستی که از شورای ائتلاف بیرون بیاید مورد تأیید بزرگان شهر قرار بگیرد که این پیشنهاد را در جلسه اول دوستان جبهه پیروان دادند اما تصویب نشد.

 

وی افزود: در میثاق نامه ای که در روزهای بعد تدوین شد کلمه به کلمه مورد بازخوانی اعضا قرار گرفت دوستان جبهه پیروان پیشنهاد داشتند لیست نهایی به تأیید بزرگان برسد که این پیشنهاد در شورا رأی نیاورد.

 

وکیلی ادامه داد: بیش از هفت نفر امروز به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی انصراف دادند که با توجه به پانزده نفر انصرافی روزهای گذشته شمار آن‌ها به بیست و دو نفر رسیده است.

 

وی افزود: برخی دیگر نیز در حال رایزنی هستند که با شروع انتخابات انصراف خود را اعلام کنند./934/202/ب1

ارسال نظرات