۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۱۷۴۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان تکلیف بودن حضور حداکثری در انتخابات را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از روحانیان و مبلغان دینی خواست تا تکلیف و وظیفه حضور حداکثری در انتخابات را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست با روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست با علما و روحانیان استان که با موضوع تبیین اهمیت انتخابات و مبانی آن در جمهوری اسلامی، برگزار شد با اشاره به نقش روحانیان در انتخابات، اظهار کرد: طلاب، روحانیان و مبلغان دینی می‌بایست با بهره‌گیری مناسب از فرصت منابر و مجالس، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف شرعی، عقلی و ملی است، افزود: در این میان روحانیان و مبلغان دینی وظیفه دارند تکلیف حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه روحانیان باید از ورود به مصداق‌ها و تبلیغ برای اشخاص و گروه‌های مختلف اجتناب داشته باشند، تصریح کرد: ما باید به بیان شاخص‌ها و معیارهای انتخاب اصلح بسنده کرده و انتخاب نهایی را بر عهده مردم بگذاریم.

 

وی بابیان اینکه تبلیغ صحیح، آگاهی‌بخشی و تبیین تکلیف مردم برای حضور در دو انتخابات پیش رو از مهم‌ترین وظایف روحانیان و مبلغان دینی است، افزود: جامعه روحانیت باید تلاش کند با دعوت مردم به پای صندوق‌های رأی و تشریح و تبیین شرایط حساس منطقه برای مردم، تلاش کنند مشارکت حداکثری، پرشور و بانشاط آن‌ها در عرصه سیاسی و ملی هفتم اسفندماه محقق شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مقابل دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف میزان حضور مردم در دو انتخابات پیش رو را کاهش دهند، اضافه کرد: همه وظیفه دارند با تلاش و فعالیت به‌اندازه توان و جایگاه خود در مقابل این خواسته دشمنان مقاومت کرده و امیدهای آن‌ها را به یأس بدل کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر انتخاب اصلح از سوی مردم در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید کرده‌اند مردم باید سعی کنند با رأی هوشمندانه و درست افرادی را به عنوان نماینده خود به مجلس بفرستند که هم‌تراز نظام جمهوری اسلامی باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: انتخابات این دوره مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم و حساس بوده و دشمن نیز برای این سنگر کلیدی خواب‌های شومی دیده است به همین دلیل همه وظیفه دارند با بصیرت و آگاهی وارد میدان شوند.

 

وی اضافه کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیش رو باید به افرادی رأی دهیم که 100 درصد مطمئن باشند تا در رأس نظام و در شرایط حساس، با انتخاب درست خود سبب سربلندی اسلام و نظام دینی شوند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه امسال به صورت هم‌زمان باهم در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات