۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۳۱۷۵۶۴
کارشناس مذهبی:

ضرورت حفظ وحدت در نظام اسلامی/ دشمن برای نفوذ، هم به دنبال اصلاحات و هم اصولگرا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در نظام اسلامی، گفت: دشمن برای نفوذ، هم به دنبال اصلاحات و هم اصولگرا است با این تفاوت که گارد آن طرف بازتر است، راحت ترهستند اما گارد این طرف بسته است و از مدل خود اینها استفاده می کنند.
حجت الاسلام سيد محمد عابدين زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید محمد عابدین زاده، کارشناس مذهبی رسانه ملی جمعه شب در مسجد سلمان کاشان در جمع مردم این شهرستان، با اشاره به آیه 88 سوره نساء گفت: در جامعه مشکلاتی به وجود می آید که در برخورد با آن اختلاف سلیقه وجود دارد، بنابراین اختلاف سلیقه عیبی ندارد اما مراقب باشید رودر روی یکدیگر قرار نگیرید که موضوع فریاد آیه 88 سوره نساء است.

 

وی افزود: برای برخورد با منافقین گفت‌وگو کنید و بحث کنید، اختلاف سلیقه هم داشته باشید، اما تلاش کنید این اختلاف سلیقه منجر به رو در رو شدن نیروهای انقلاب نشود، موضوع این بود که ما با منافقین چگونه برخورد کنیم، اما متأسفانه موضوع  نوع درگیری با منافقین تبدیل به درگیری بین نیروهای انقلاب می شود و این گلایه قرآن است که چرا دو جبهه می شوید.

 

حجت الاسلام عابدین زاده گفت: بحث این بود که با آمریکا چگونه رفتار کنیم و موضوع این بود که در اقتصاد باز عمل کنیم یا بسته، اما چرا این موضوع فراموش شد و تبدیل به چپ و راست شدید و چرا اصولگرا و اصلاح طلب شدید تا اصل این شود که باید یکدیگر را بزنیم و نابود کنیم.

 

وی به برخی از اصول اشاره کرد و گفت: در جامعه وجود اختلاف طبیعی است، البته باید با تبیین علمی تلاش کرد تا اختلاف به حد اقل برسد واختلاف به دعوا و درگیری منجر نشود.

 

نفوذی نیز تنها در یک جبهه نیست

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران از وجود دشمن به عنوان یک اصل قطعی نام برد و افزود: همه باید باورکنیم دشمن داریم و دشمن در جامعه ما نیز نفوذی دارد و نفوذی نیز تنها در یک جبهه نیست.

 

حجت الاسلام عابدین زاده با طرح این سؤال که آیا دشمن فقط در جبهه اصلاحات نفوذی دارد و برای نفوذ به دنبال اصولگراها نمی رود، گفت: دشمن برای نفوذ، هم به دنبال اصلاحات و هم اصولگرا است با این تفاوت که گارد آن طرف بازتر است، راحت ترهستند اما گارد این طرف بسته است و از مدل خود اینها استفاده می کنند.

 

به گفته وی، هدف همیشگی و اصلی دشمن را به جان یکدیگر انداختن نیروهای انقلاب است، یعنی وحدت را تبدیل به تفرقه کردن به عنوان یک اصل کلی دشمن است.

 

کارشناس مذهبی رسانه در ادامه با اشاره به لزوم ارتباط محبت آمیز و تبیین حقایق برای رشد مردم گفت: باید دعواها را کنارگذاشت چرا که دردعوا کسی به حرف دیگری گوش نمی دهد، بنابراین کسی که می خواهد جامعه به سمت صحیح حرکت کند، دلش بیشتر برای وحدت می سوزد، حتی اگر طرف مقابل نخواهد باید خود را به آن وصل کند.

 

حجت الاسلام عابدین زاده همچنین لزوم جلب مشارکت حداکثری را به عنوان یکی دیگر از اصول دانست و افزود:  اصل بعدی، لزوم وحدت در جامعه است که اگر با یکدگر نزاع کنید ابهت شما شکسته خواهد شد.

 

وی با اشاره به تفسیرآیه 25 سوره فتح گفت: مفسرین می گویند، برای افرادی که نمی توانند راه را پیدا کنند بایدحوصله کرد تا بتوانند راه را پیدا کنند، بنابراین شب عاشورا یکی از علت هایی که امام حسین(ع) با این که عزت الله است اما به دشمن رو انداخت و مهلت خواست، برای این بود که 30 نفر از سپاه دشمن شب عاشورا به سپاه امام حسین ملحق شدند، یعنی امام حسین حاضر است به دشمن رو انداخته تا این 30 نفر ملحق شوند.

 

کارشناس مذهبی گفت: ضرورت جراحی در حداقل نیاز است و جامعه نیاز به جراحی دارد اما بعد از این که همه راه ها را رفتید و نشد آن موقع جراحی نیاز است.

 

اگر نفاق منافقان در جامعه آشکار شود بیشتر به سود رهبر جامعه است

حجت الاسلام عابدین زاده با اشاره به این که اگر نفاق منافقان در جامعه آشکار شود بیشتر به سود رهبر جامعه است گفت: کار سخت رهبر این بود که مردم از نفاق منافقین خبر نداشتند و همه را انقلابی می دانستند، بنابراین رهبر باید تلاش می کرد تا مردم را متوجه کند این‌گونه نیست.

 

وی یادآور شد: از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می توان متوجه شد، معظم له با دوجناح بودن جامعه نه تنها مشکل ندارد بلکه با توجه به سخنرانی ایشان در 19 تیرماه سال 81 در جمع دانشجویان کرمان می فرماید، دو جناح برای کشور مانند دو بال هستند و کشور با یک بال نمی تواند پرواز کند.

 

حجت الاسلام عابدین زاده گفت: بعد توضیح می دهد وقتی دو جناح باشد بر یکدیگر نظارت می کنند و هم دیگر کنترل می کنند بنابراین دو جناج، باید ظرفیت داشته باشند ممکن است یک بار این جناح و یک بار هم جناح مقابل به اوت بزند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید، فتنه خط قرمز است، یعنی ممکن است برخی افراد در جناح ها، عملی انجام دهند که این عمل، کیفر داشته باشد.

 

به گفته وی، ما یک بحث کلی داریم که باید جناح ها و دیدگاه های مختلف در داخل نظام و در چارچوب نظام تحمل کنیم، بنابراین چه راست و چه چپ، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب تفاوتی ندارد و ممکن است فردی و یا جریانی عملی را انجام دهند که در چارچوب نظام نباشد اما از هر جناحی که باشد باید برخورد شود.

 

وی با اشاره به این که اصلاح طلبان و اصوالگرا یان یکی نیستند گفت: دو تا بودن وحدت می‌طلبد چرا هر کجا افرادی خواستند از فضای وحدت  سوء استفاده کنند و رفتاری خارج از چارچوب  نظام اسلامی داشته باشند، خداوند می گوید چگونه او را مجازت کنیم./1307/202/ب2

ارسال نظرات