۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۱۷۶۱۹
نماینده یکی از علمای پاکستان:

اوضاع شیعیان در پاکستان وخیم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده یکی از علمای پاکستان گفت: دولت پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم، فعالان مذهبی را تحت تعقیب قرار می‌دهد.
شيعيان پاکستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مظهر حسین حسینی، نماینده حجت الاسلام سید صادق علی نقوی از علمای پاکستان، پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان تبریک سالگرد پیروزی انقلاب و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: علامه نقوی بر دیدار بنده با مراجع تقلید و استفاده از بیانات و توصیه های آنان تأکید داشت.

 

وی با بیان این که دفتر سید علی نقوی 27 سال است که در قم فعالیت دارد، افزود: این دفتر به برنامه ریزی برای مبلغان می پردازد و به امور زائران پاکستان رسیدگی می کند در حوزه فرهنگی برای مبلغین برنامه ریزی می‌کنیم. همچنین یک مؤسسه تحقیقاتی هم تشکیل داده ایم که وضعیت شیعیان را در پاکستان و دیگر نقاط دنیا بررسی می‌کند.

 

حجت الاسلام حسینی در رابطه با وضعیت تشیع و علمای شیعه در پاکستان اظهار داشت: علامه سید علی نقوی به اوضاع و احوال مسلمانان جهان توجه خاصی دارند و از وقتی که آل سعود به یمن حمله کرد با برگزاری جلسه و تجمع مانع کمک ارتش پاکستان به آل سعود شدند.

 

وی با بیان این که مسأله سوریه مشکلات زیادی برای شیعیان پاکستان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: آل سعود و آمریکا در پاکستان سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند و اوضاع برای شیعیان وخیم است و هر روز از روز گذشته سخت‌تر می‌شود.

 

نماینده سید علی نقوی با بیان این که ارتش پاکستان به ارتش آل سعود آموزش نظامی می‌دهد، گفت: علامه سید علی نقوی در برابر این موضوع موضع گرفته اند و تأکید دارند که مسلمانان باید بر علیه کفار اتحاد داشته باشند نه در برابر یک کشور مسلمان.

 

وی با اشاره به این که شخصیت‌های سیاسی مذهبی فعال از طرف دولت پاکستان تحت تعقیب هستند، ابراز داشت: آنها می‌گویند ما می‌خواهیم کسانی که برای کشورهای دیگر علیه پاکستان کار می کنند را شناسایی کرده و تروریسم را نابود کنیم ولی عملا علیه شیعیان کار می‌کنند./843/ب202/د

ارسال نظرات