۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۷۶۱
مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان شمالی:

مشارکت حداکثری در انتخابات بازدارنده دخالت و نفوذ دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان انتخابات خراسان شمالی گفت: مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، مانع از دخالت و نفوذ دشمنان به کشور می‌شود.
حجت الاسلام نوري- رييس هيأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان شمالی، امروز در نشست رسانه‌ای انتخابات، با تأکید بر تلاش همگانی به منظور برگزاری پرشور و بانشاط دو انتخابات پیش رو، اظهار کرد: پشتوانه همه نظام‌های سیاسی مردم هستند که این اصل به ویژه در نظام جمهوری اسلامی که با رأی و به وسیله مردم تشکیل شده، مصداق بیشتری دارد.

 

وی بابیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول حدود چهار دهه اخیر با تکیه بر آرا و خواست مردم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده و حاضر به تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران نشده است، افزود: ایستادگی در برابر دشمنان و بدخواهان نیازمند داشتن پشتوانه مردمی بوده و مشارکت پرشور در انتخابات یکی از جلوه‌های داشتن این پشتوانه مردمی محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: اگر دشمنان نظام اسلامی ازجمله غرب و کشورهای استکباری و دولت‌های مرتجع عربی بدانند نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی ندارد فوراً برای نابودی آن اقدام می‌کنند اما آن‌ها نیز با آگاهی از پشتوانه مردمی نظام مجبور به سازش و پذیرش ‌شده‌اند.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی ادامه داد: دشمنان غربی و عربی نظام اسلامی زمانی که در مناسبت‌های ملی و انقلابی نظیر مراسم 22 بهمن، روز قدس و انتخابات می‌بینند که مردم با تمام توان در صحنه حاضر شده و مشارکت می‌کنند متوجه قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی شده و ساکت می‌شوند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس مشارکت پرشور و حداکثری مردم در مناسبت‌های مختلف ازجمله دو انتخابات پیش رو، مانع از دخالت و نفوذ دشمنان به کشور شده و این حضور در همه حیطه‌ها بازدارنده خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: در حال حاضر برخی از کشورهای منطقه به منظور تأمین امنیت خود اقدام به خرید سلاح و تجهیزات نظامی کرده و با استفاده از این ابزارها دشمنان خود را می‌ترسانند درحالی‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ترساندن بدخواهان خود از قدرت و پشتوانه مردمی بهره می‌گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح، افزود: یک نماینده مجلس می‌بایست با قانون اساسی آشنایی کاملی داشته باشد اما متأسفانه اکنون برخی از کاندیداهای مجلس به مردم وعده‌ها و قول‌هایی می‌دهند که نشان‌دهنده آشنا نبودن آن‌ها با اصول قانون اساسی و وظایف یک نماینده مجلس است.

 

حجت‌الاسلام نوری بابیان اینکه دادن این‌گونه وعده‌ها و این میزان ناآشنایی برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی باعث شرمندگی است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر شماری از نامزدها حتی توانایی لازم برای ارائه یک سخنرانی و حضور در پشت تریبون تبلیغاتی را ندارند و درنتیجه نمی‌توانند برای خود طرفدار جذب کنند اما در مقابل با هزینه‌کرد پول و اقدامات تبلیغاتی خلاف قانون، فضای انتخابات را مسموم می‌کنند تا وضعیت خود را بهبود بخشند.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید منشأ هزینه‌کرد نامزدهای انتخاباتی مشخص شود، تصریح کرد: لازم است مردم و رسانه‌ها روشن شدن منابع مالی نامزدهای انتخاباتی را به عنوان یک مطالبه مطرح کنند تا نقاط ضعف قانون انتخابات در مجلس آتی طرح، بررسی و رفع شود.

 

وی در خاتمه با اشاره به میزان تخلفات انتخاباتی در خراسان شمالی، اظهار کرد: اگرچه میزان این تخلفات در خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌ها اندک است اما متأسفانه شمار تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه شیروان بالا است.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه جاری به صورت هم‌زمان باهم در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات