۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۸۰۸۴
مدیر مؤسسه غیرانتفاعی طلوع مهر قم:

اقدامات بنیاد قم پژوهشی در کشور بی سابقه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه غیرانتفاعی طلوع مهر قم با اشاره به چاپ کتاب‌هایی درباره تاریخ 110 ساله قم، سابقه تکایای قم و تاریخ ورزشی این شهر از سوی بنیاد قم پژوهی، گفت: اقدامات بنیاد قم پژوهشی نسبت به سایر شهرهای کشور بی سابقه است.
حجت الاسلام علي بنايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام بنایی، مدیر مؤسسه غیرانتفاعی طلوع مهر قم عصر امروز در گردهمایی جامعه ورزشی استان قم که در تالار ونوس این شهر برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی با بیان این‌که جامعه ورزشی استان قم مدیون آقای لاریجانی است، اظهار داشت: جامعه ورزشی استان قم، جامعه‌ای با فتوت، با اخلاق و با منش است.

 

حجت‌الاسلام بنایی با بیان این‌که در این همایش از کتاب «تاریخ زورخانه و کشتی شهرستان قم»، رونمایی می‌شود، بیان کرد: قم یکی از شهرهایی است که در روایات ائمه معصومین(ع) به آن اهمیت ویژه‌ای داده شده است.

 

وی ادامه داد: بنیاد قم پژوهی قم در گذشته پژوهش‌های بسیاری درباره آینده پژوهشی قم داشته و هم اکنون هم به این پژوهش‌ها ادامه می‌دهد.

 

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تاکنون کتاب‌هایی درباره قم به چاپ رسیده که سه کتاب از این مجموعه کتاب ها نوشته مهدی عباسی است؛ وی در یکی از کتاب‌های خود 110 سال تاریخ استان قم را به رشته تحریر درآورده است.

 

وی افزود: دکتر عباسی در کتاب دیگری، سابقه تکایا و مجالس عزاداری را به ثبت رسانده است؛ همچنین وی تاریخ ورزش و کشتی قم را به دقت در کتاب دیگری ثبت کرده است.

 

حجت‌الاسلام بنایی خاطرنشان کرد:‌ کاری که در بنیاد قم‌پژوهی قم انجام می‌شود، نسبت به سایر شهرهای کشور بی سابقه است؛ اگر دکتر عباسی دست به تألیف و چاپ تاریخ کشتی قم نمی‌زد، بزرگان ورزشی این استان فراموش می‌شدند.

 

وی یادآور شد: این بنیاد بررسی‌های بسیاری درباره آینده قم و نقش این شهر در آینده کشور انجام داده و می‌دهد؛ اگر مردم قم متوجه نقش این شهر مقدس باشند، قطعا با امید بیشتری به تلاش در ساختن آینده بهتری برای شهر قم می‌پردازند./997/202/ب2

ارسال نظرات