۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۰۹۹
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری:

خبرگان حلقه وصل رهبری و مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای خبرگان رهبری در خراسان رضوی با بیان این که خبرگان سند مشروعیت رهبری و حلقه وصل رهبری و مردم هستند، گفت: البته نیازی به نظارت بر کار رهبری نیست، چراکه تمامی اقدامات ایشان روشن و آشکار است.
رأي ملت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست بررسی جایگاه خبرگان همراه با جلسه پرسش و پاسخ با حضور کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی عصر امروز سوم اسفند در مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی حسینی در این نشست اظهار داشت: ایران یکی از کشور‌هایی است که در آن بیشترین انتخابات برپا می‌شود و باید با تدبیر و مشارکت در انتخابات پیش رو اصلح ترین افراد را انتخاب کنیم.

 

مطرح کردن اسامی افراد موجب فتنه می‌شود

وی با بیان این که در تبلیغات نباید فضا را احساساتی کنیم بلکه در انتخابات باید فضای عقلانی بر جامعه حاکم شود، افزود: مصلحت نیست که افراد را روی میز بگذاریم، این در حالی است که باید مبانی را مطرح کنیم، به عقیده بنده مطرح کردن اسامی افراد موجب فتنه می‌شود و نباید اسم آن‌ها را بیاوریم.

 

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در قانون اساسی اعضای خبرگان رهبری به انتخاب مردم برگزیده می‌شوند و فقها شرایط را با ولی فقیه می‌سنجند و بررسی می‌کنند که ولی فقیه شرایط رهبری‌اش استمرار دارد.

 

وی در ادامه درباره وظایف مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس دو مسؤولیت را برعهده دارد که در دستور کارش قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که خبرگان سند مشروعیت رهبری و حلقه وصل رهبری و مردم هستند، افزود: البته نیازی به نظارت بر کار رهبری نیست، چراکه تمامی اقدامات ایشان روشن و آشکار است.

 

حسینی تاکید کرد: کار خبرگان رهبری این است که خبر می‌دهند فلان شخص اعلم است و در حقیقت خبرگان تعیین کننده به معنای مشروع دهنده نیستند، بلکه خداوند مشروعیت رهبری را تعیین و خبرگان آن را اخبار می‌‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی قربانی در ادامه اظهار داشت: با اعتقادی که ما به فقه شیعه در بحث امامت و ولایت داریم، نقش خبرگان رهبری این است که برترین را برمی‌گزینند، کسانی که در حوزه علمیه هستند بهتر می‌توانند نقش طریقت داشته و رهبری را برگزینند.

 

وی تصریح کرد: پس از آنکه فقیهی انتخاب شد اطاعت از فقیه واجب است، حتی در خبرگان هم لازم است و کسانی که خبره هستند وقتی ولی فقیه را انتخاب کردند قهرا هم بر آن‌ها و امت اسلامی لازم است که فرمانبری کنند.

 

کاندیدای خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: موضوع عزل، نصب و انتخاب رهبری زمانی مطرح می‌شود که خبرگان نقش انتخاب کننده داشته باشند.

 

خواسته رسانه های غربی این است که تبلیغات در جامعه راکد شود و مردم نسبت به انتخابات دلسرد شوند

وی افزود: زمانی که رهبری در قید حیات نباشند خبرگان رهبری قهراً وارد کار شده و در مورد انتخاب رهبری تصمیم می‌گیرند، با این وجود جایگاهی برای شورایی کردن رهبری وجود ندارد.

 

کاندیدای خبرگان رهبری در خراسان رضوی اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب این است که همگان اقدام به بصیرت افزایی کنند ولی از آوردن اسامی خودداری شود، کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و نباید صحبت‌ها و سؤوالاتی را مطرح کنیم که خوراک روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی شود، خواسته‌ آن‌ها این است که تبلیغات در جامعه راکد شود و مردم نسبت به انتخابات دلسرد شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی عباسی آغوی در ادامه این نشست با بیان این که در قانون اساسی کلمه ای به نام نظارت بر رهبری نداریم، گفت: ر قانون اساسی آمده است که هر گاه رهبری قدرت کافی برای اداره امور را نداشته باشد تشخیص این امر بر عهده خبرگان رهبری است.

 

وی افزود: خبرگان رهبری وظیفه شان این است که رهبر معظم انقلاب در مدت رهبری خودشان بر صفات رهبری باقی بمانند که فقط بیماری مانع از خارج شدن این صفات می شود و گرنه به هیچ وجه ما در قانون اساسی نظارت بر رهبری نداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی ادامه داد: آن چیزی که مورد تأ کید است اینست که صفات رهبری را باید خبرگان رصد کنند که بر بقا و صفات رهبری رصد داشته باشند و وقتی که معلوم شد این صفات وجود ندارد نظارت بر رهبری معنا ندارد.

 

گفتنی است، در این نشست قرار بود که آیت الله سید احمد علم الهدی، آیت الله حسن عالمی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله سعیدی گلپایگانی از دیگر کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری هم طبق اطلاعیه های قبلی حضور داشته باشند که به دلیل فراوانی و تراکم برنامه های سخنرانی، به این برنامه نرسیدند./934/202/ب1

ارسال نظرات