۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۲۹۹
در مسابقات ورزشی طلاب و روحانیان سراسر کشور؛

طلبه بسیجی دامغانی مقام نخست مسابقات تیراندازی کشور را به خود اختصاص داد

خبرگزاری رسا ـ طلبه بسیجی دامغانی در مسابقات ورزشی طلاب و روحانیان سراسر کشور که به میزبانی تهران و با حضور 300 ورزشکار طلبه برگزار شد، مقام نخست در رشته تیراندازی را کسب کرد.
مسابقات تيراندازي طلاب

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، مسابقات ورزشی طلاب و روحانیان سراسر کشور به میزبانی تهران با حضور 300 ورزشکار و در چهار رشته ورزشی شنا‌، تیراندازی،‌ دو ومیدانی و تنیس روی میز در مجموعه ورزشی 5 آذر برگزار شد.

 

رییس سازمان بسیج طلاب استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در سمنان، اظهار داشت: ورزشکاران اعزامی از استان سمنان با حضور در این مسابقات موفق به کسب عناوین متنوعی شدند که خوش‌رنگترین مدال و عنوان این مسابقات را یک طلبه بسیجی از دامغان به نام مصطفی امینی در رشته تیراندازی از آن خود کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدی مقری همچنین اضافه کرد: در رشته دو و میدانی در دو بخش دو سرعت و استقامت نیز دو عنوان هفتمی را آقایان محمدحسین پوروفایی در رشته دو استقامت و مجید بایزیدی در رشته دو سرعت کسب کردند و در دیگر رشته‌ها یعنی شنا و تنیس روی میز با وجود تلاش ورزشکاران سمنانی عناوین قابل توجه و چشمگیری کسب نشد.

 

وی در ادامه این گفت‌و‌گو با اشاره به نگاه ویژه اسلام به ورزش به ویژه دو رشته تیراندازی و شنا گفت: در فرهنگ اسلامی ورزش نه تنها بر جسم و شادابی و سلامت انسان اثرگذار است؛ بلکه بر روح و تکامل روحانی انسان نیز تأثیرات شگرفی دارد و چه بسا انسان با نشاط جسمانی می‌تواند عبادات خود را بهتر و به نحو احسن انجام دهد.

 

رییس سازمان بسیج طلاب سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه هدف اسلام تربیت انسان‌های فعال، متقی، سلامت، نیرومند و با اراده است، افزود:‌ این مهم و هدف والا با امر ورزش حاصل خواهد شد و انسان با ورزش از کسالت و تنبلی و گوشه عزلت گزیدن رهایی می‌یابد و هرگونه ضعف و ناتوانی به نشاط و شادابی مبدل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مقری در پایان به سفارش پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص) بر فراگیری شنا و تیراندازی اشاره و خاطر‌نشان کرد: تأکید بر فراگیری این دو رشته ورزشی نشانگر این است که یادگیری شنا و تیراندازی ضرورتی اجتماعی است./977/303/ب1

ارسال نظرات