۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۱۸۴۷۰
یکی از روزنامه‎های صهیونیستی:

انگلیس به کانون تحریم‎های ضد صهیونیستی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه های صهیونیستی در شماره امروز سه شنبه خود موج تحریم های ضد صهیونیستی در انگلیس را در کانون توجهات خود قرار داده و اعلام کردند که پوسترها و برچسب هایی که با این موضوع تهیه شده بودند در بیش از 500 قطار در وسط لندن ـ پایتخت انگلیس ـ توزیع شدند.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانه سومبرگ، خبرنگار روزنامه صهیونیستی معاریو امروز طی گزارشی تصریح کرد که موج تحریم های بین المللی علیه رژیم صهیونیستی موسوم به " BDS " که این پوسترها را توزیع کرده بود، از شبکه رادیویی "بی بی سی" انگلیس هم به خاطر تلاش هدفمند برای بهبود وجهه اسرائیل در جهان انتقاد کرده است.

 

این پویش بین المللی همچنین از شرکت های امنیتی انگلیسی مانند شرکت "جی 4" که تجهیزات امنیتی و نظامی مورد استفاده برای سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده، انتقاد کرده است. مسؤولان راه اندازی این پویش اعلام کرده اند که انگلیس تجهیزات امنیتی و نظامی در اختیار اسرائیل قرار داده بود که این رژیم از آنها در جنگ اخیر غزه که به جنگ 51 روزه شهرت پیدا کرد، استفاده کرد. علاوه بر این، تمامی این اقدامات همزمان با "هفته تبعیض نژادی در اسرائیل" که از شهر "برایتون" انگلیس به راه افتاده است، صورت می گیرد.


خیلیک بار از نمایندگان حزب کار در واکنش به توزیع این پوسترها در قطارهای انگلیس اظهار داشت که توزیع این پوسترها در لندن مشکل خطرناکی به شمار می رود که دولت انگلیس هر چه زودتر باید جلوی آن را بگیرد، اما وی در عین حال خاطر نشان کرده است که این اقدام نشانه خدشه دار شدن وجهه اسرائیل نزد افکار عمومی جهانیان و برخورد ناشایست تل آویو با این پویش ها و تحرکات علیه خود است.

 

بار تصریح کرد که رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن آمادگی مقابله با این پویش ها را ندارند و اعتبار بین المللی اسرائیل در دوره نخست وزیری نتانیاهو به بدترین وضعیت ممکن رسیده است.

 

از سوی دیگر، "موران ازولای" خبرنگار روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت آورده است که "یائیر لابید" رهبر حزب مخالف "آینده" اخیرا طی تماس تلفنی با "بوریس جانسون" شهردار لندن تلاش کرد وی را برای جمع آوری پوسترهای ضد صهیونیستی توزیع شده در قطارهای لندن تحت فشار قرار دهد و شهرداری لندن هم تحت تاثیر همین فشارها، تیم های میدانی خود را مامور جمع آوری این پوسترها به بهانه توزیع بدون مجوز کرد.

 

نتانیاهو همچنین به "دوری گولد" مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دستور داده است که از مراجع ذیربط در انگلیس بخواهد که این شعارها و پوسترها را که سعی در ضربه زدن به این رژیم را دارند، از سطح شهر جع آوری کنند.

 

اما زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق و عضو فراکسیون اردوگاه صهیونیستی در کنست صهیونیستی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بای با جنبش تحریم بین المللی علیه خود مبارزه کند؛ چرا که این جنبش تنها منتقد سیاست های تل آویو نیست، بلکه با اصل تاسیس "کشور اسرائیل" مخالف است. وی تصریح کرد که هیچ نیازی به منزوی کردن این جنبش و ممانعت از پیوستن طرف های دیگر به آن نیست.

 

لیونی در ادامه خاطر نشان ساخت که طی دو هفته آینده برای مشارکت در برخی کنفرانس ها به منظور مقابله با موج تحریم های بین المللی علیه اسرائیل و سامی ستیزی به استکهلم و برلین سفر خواهد کرد.

 

در همین راستا، پایگاه صهیونیستی "آن آر جی" اعلام کرد که "یائیر لابید" رئیس حزب آینده با اویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق اسرائیل و رییس حزب "اسرائیل خانه ما" توافق کرده است که هفته آینده نشست فوق العاده کنست به منظور بررسی راه های مقابله با تضعیف وضع بین المللی اسرائیل و تعطیلی تعدادی از سفارتخانه های این رژیم و عدم انتخاب وزیر خارجه مستقل برای وزارت خارجه تاکنون برگزار شود.

 

از سوی دیگر، اریک بندر خبرنگار روزنامه معاریو تاکید کرد که "مانوئل حساسیان" سفیر فلسطین در لندن با نگارش مقاله ای در روزنامه ایندپندنت انگلیس به شدت از دعوت از "یولی ادلشتاین" رییس کنست صهیونیستی برای سخنرانی در پارلمان انگلیس انتقاد کرده و آنرا باعث مشروعیت بخشی به اشغالگری این رژیم دانسته است؛ چرا که ادلشتاین از شهرک نشینان صهیونیست مقیم اراضی اشغالی فلسطین است و به صراحت مخالفت خود با تشکیل کشور فلسطین را اعلام کرده است. وی همچنین خواستار تشکیل آنچه که صهیونیست ها از آن به عنوان "اسرائیل بزرگ" یاد می کنند، شده و بر لزوم سلطه کامل بر بخش های باقی مانده سرزمین فلسطین تاکید کرده است.


در مقابل، رییس کنست صهیونیستی از "جان بارکو" رییس پارلمان انگلیس به خاطر دعوت از خود برای سخنرانی در پارلمان تقدیر و تشکر کرده و این مساله را مایه افتخار خود دانسته است که به نمایندگی از کنست صهیونیستی و به عنوان یک شهرک نشین صهیونیست که در کرانه باختری زندگی می کند، در این مراسم حضور پیدا کند. ادلشتاین درخواست های مطرح شده از سوی طرف های حامی فلسطینی ها برای تحریم اسرائیل را تحریک آمیز و نژاد پرستانه خوانده است./994/ب102/د

ارسال نظرات