۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۸۵۸۵
مدیر حوزه علمیه قائم شهر:

تخریب شورای نگهبان ایستادگی در برابر قانون و هنجارشکنی آشکار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، شورای نگهبان را دارای پشتوانه محکم قانونی دانست و تخریب این نهاد ارزشمند را ایستادگی در برابر قانون معرفی کرد.
مدير حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، باورهای دینی مردم در جمهوری اسلامی  را وجه تمایز ایران با سایر کشورهای جهان در تصمیم گیری های کلان ملی دانست و افزود: در جمهوری اسلامی همه امور اجرایی بر اساس اسلام و شریعت نبوی است و همین امر است که انتخابات در ایران را از انتخابات در سایر نقاط جهان متمایز می سازد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) با بیان این که جمهوری اسلامی از دو رکن اساسی یعنی جمهوریت و اسلامی بودن تشکیل شده است، استواری هر کدام از این دو رکن را بر پایه استواری رکن دیگر دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات ضامن بقا و تداوم انقلاب اسلامی است که آن را از خطرات بیمه می کند.

 

وی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: حفظ و صیانت از جایگاه ولایت فقیه بر عهده مردم است که باید با حضور حداکثری خود پای صندوق های رأی مقبولیت خود را در قبال مشروعیت ولی فقیه نشان
 دهند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که دشمنان جمهوری اسلامی در صددند تا انتخابات را متعلق به طیف خاصی از مردم که اقلیت جامعه ایران هستند بدانند، گفت: شرکت حداکثری مردم در انتخابات قطعاً دهان دشمنان انقلاب و اسلام را خواهد بست.

 

وی با اشاره به این که جمهوریت، قالبی مناسب و بستری مطلوب برای برپایی حکومت دینی و پیاده ساختن احکام اسلام است، افزود: خالی کردن عرصه های گوناگون من جمله انتخابات، محتوای ارزشمند جمهوری اسلامی یعنی اسلام را از بین خواهد برد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر، انتخاب دقیق و آگاهانه را وظیفه اصلی آحاد جامعه خواند و ضمن تأکید بر انتخاب کاندیدای اصلح از سوی مردم افزود: تعهد نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی و داشتن تخصص کافی در عرصه هایی که نامزدهای انتخاباتی برای ورود به آن کاندید شده اند، دو معیار اصلی در شناخت نامزد اصلح است.

 

وی هم چنین به اخلاق مداری در رقابت های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: نباید عده ای برای رسیدن به مطامع دنیوی خود دست به تخریب طرف مقابل بزنند، چرا که این امر علاوه بر رواج تهمت و شایعه پراکنی، بذر بدبینی و تردید را در دل مردم خواهد کاشت و این خطری جدی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی، امانت داری و صیانت از آراء مردم را وظیفه دستگاه های نظارتی در امر انتخابات دانست و با اشاره به حق الناس بودن رأی مردم افزود: مصادره به مطلوب کردن معنای حق الناس در این امر که از سوی برخی اشخاص و جریان های سیاسی انجام می شود، خلاف اخلاق است، چرا که حق الناس بودن آراء مردم، یک مجموعه ای از حقوق مردم است که باید همه ابعاد آن را در نظر گرفت.

 

وی با اشاره به این که در نظام انتخاباتی کشور ما امکان تقلب وجود ندارد، افزود: نباید عده ای با بیان ادعاهای پوچ و بی منطق سلامت انتخابات در ایران را زیر سؤال ببرند که نتیجه امر جز ایجاد تفرقه و دو دستگی در جامعه نتیجه ای نخواهد داشت و قطعاً به سود دشمن خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه، با توجه به قانونی بودن جایگاه شورای نگهبان، تخریب این نهاد ارزشمند را ایستادگی در برابر قانون و هنجارشکنی دانست و افزود: البته انتقاد با تخریب متفاوت است و اگر هم انتقاد و اعتراضی نسبت به عملکرد شورای نگهبان وجود دارد باید از راه قانونی و به دور از تخریب  همراه باشد.

 

وی ادامه داد: پایبندی به قانون اساسی و احترام به آن، نشان دهنده وفاداری به نظام و آرمان های امام راحل خواهد بود./950/202/ب

ارسال نظرات