۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۱۸۸۳۹
در گفت وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

سخنان مهم آیت الله یزدی درباره مجلس خبرگان و مجلس/ مردم با انتخاب افراد کاردان و شایسته سطح مجلس را بالا ببرند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله یزدی مجلس خبرگان را در طول قدرت رهبری دانست و گفت: از مردم توقع می‌رود که سطح مجلس شورای اسلامی را بالاتر ببرند زیرا در دوران فعلی از افراد متخصص زیادی در کشور وجود دارند.
شرکت مراجع و علما در انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از اینکه رأی خود را در صندوق انتخاباتی 506 انداخت با حضور در جمع خبرنگاران مسائلی را مطرح کرد.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عقب افتادن یک ساله انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همزمانی آن با انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این همزمانی به دلیل اهمیت انتخابات در کشور و سعی در پایین آوردن هزینه‌های اجرایی انتخابات بوده است.
آیت الله یزدی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری در طول قدرت رهبری است و این مجلس مقدس‌ترین نهادی است که در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و وظایف مشخصی دارد.
وی تصریح کرد: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کنند توجه داشته باشند که به کسانی رأی دهند که با وظایف مربوط به خبرگان آشنا هستند؛ در درجه اول حساسترین کار مجلس خبرگان تعیین رهبری و نظارت بر بقای اوصاف شرایط رهبری در طول زمان است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مجلس خبرگان برای مسائل جاری و عادی مردم نیست و به تعبیر ساده می‌توان گفت این مجلس برای آب و نان مردم نیست بلکه برای فرهنگ اصیل حاکم بر کشور و نوع تفکری که بر همه ارگان‌ها باید حاکمیت داشته باشد است.
آیت الله یزدی گفت: مردم ایران برای مجلس خبرگان کسانی را انتخاب کنند که در انتخاب رهبر اهلیت و توانایی داشته باشند و بتوانند بر اوصاف بقای رهبری نظارت داشته باشند، اوصافی مانند عدالت، دشمن‌شناسی و تدبیر امور.
وی در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: در مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی بروند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم و کل کشور را داشته باشند و به فکر منافع شخصی و صرفاً حوزه انتخابیه خود نباشند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کاندیداهایی که وعده‌های نامناسب به مردم می‌دهند و به حوزه انتخابی خصوصی خود توجه می‌کنند از نظر من اشتباه قانونی و حقوقی مرتکب می‌شوند؛ یک نماینده وقتی وارد مجلس می‌شود باید بداند که مصالح داخلی و خارجی کشور چیست که هر دو از اهمیت فوق العاده برخوردارند.
آیت الله یزدی گفت: سفارش امام و مقام معظم رهبری این است که نمایندگان به مردم مستضعف توجه خاص داشته باشند و از مستکبران برائت بجویند و بیشتر به مردمی توجه کنند که نیازهای اولیه‌شان برآورده نشده است.
وی با اشاره به نظارت شورای نگهبان خاطر نشان کرد: معذورم تا مسائلی را درباره انتخابات در حال انجام بگویم اما همین بس که بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بر اساس سابقه‌ای که داشتند به فکر خوشگذرانی و منافع شخصی خود بودند به همین دلیل به عدم صلاحیت آن‌ها رأی دادند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سطح نمایندگان مجلس را نسبت به مجلس اول بسیار پایین‌تر توصیف کرد و گفت: از مردم توقع می‌رود تا سطح تخصص و تعهد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بالاتر ببرند مجلس باید از نیروهای برتر برخوردار باشد و این کاری است که مردم باید بکنند.
آیت الله یزدی ابراز داشت: در این دوره بین دوازده هزار نفری که ثبت نام کرده‌اند بیش از نیمی از آنها دارای صلاحیت بوده‌اند و نسبت به دوره‌های گذشته آمار تأیید شده‌ها بیشتر بوده است.
وی در پایان گفت: امروز روز سرنوشت ساز برای کل نظام است؛ درباره مجلس خبرگان که کلید حاکمیت جمهوری اسلامی است و درباره مجلس شورای اسلامی که کنترل کننده مسائل داخلی و خارجی است امیدوارم که با آگاهی کامل نسل جوان صالحین و اصلحین را برای این دو مجلس انتخاب کنند./908/پ202/ج
ارسال نظرات