۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۱۸۸۹۲
رییس امنیت ستاد انتخابات کشور:

انتخابات با امنیت و آرامش در جریان است/ هیچ کس حق اعلام پیروزی پیش از اعلام رسمی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس امنیت ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که هیچ کس، نامزد یا گروهی حق اعلام پیروزی پیش از اعلام رسمی ستاد انتخابات را ندارد، گفت: انتخابات با امنیت و آرامش در جریان است.
حسين ذوالفقاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین ذوالفقاری رییس ستاد امنیت انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در وزارت کشور در خصوص وضعیت امنیت شعب انتخابات، گفت: وضعیت انتخابات با امنیت و آرامش در جریان است و هیچ مورد امنیتی را در سطح کشور نداشتیم و دو سه روز گذشته بین طرفداران برخی کاندیداها درگیری بسیار جزئی داشتیم که برطرف شد، این دوره حتی نسبت به دوره‌های قبلی این درگیری‌ها کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای صبح شعبه‌های انتخابات توسط ستاد رصد می‌شود، افزود: هیچ موردی امنیتی تا کنون نداشتیم، در استان سیستان و بلوچستان وضعیت بسیار عالی، در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی شرایط امنی است حتی تا نقاظ صفر مرزی هم هیچ مشکلی برای برگزاری امنیت نداریم.

 

سردار ذوالفقاری عنوان کرد: تمام نیروها در آمادگی کامل هستند بالگردهایی که قرار بود در اختیار استان‌ها قرار گیرد با کمک و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح کاملا در محل ماموریت خود آماده شدند.

 

وی افزود: نیروی انتظامی در سطح گسترده‌ای با قرارگاه‌هایی که در استان و شهرستان تشکیل شده در همکاری همه جانبه با سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات هستند امید که در ادامه انتخابات هیچ مشکلی نداشته باشیم.

 

رییس امنیت ستاد انتخابات کشور، گفت: ما پیش بینی می‌کنیم که با کمک مردم و به خصوص طرفداران کاندیدا و خود کاندیداها مشکل خاص امنیتی نخواهیم داشت، ما همه تلاش خود را روی معاندین گذاشتیم که اگر قصد ایجاد ناامنی کنند اقدامات لازم را داشته باشیم.

 

سردار ذوالفقاری ابراز کرد: آنچه الان مورد نظر است ابلاغیه‌ای که به تمام استان ها نیز اعلام شده که هیچ کس، نامزد یا گروهی حق اعلام پیروزی پیش از اعلام رسمی ستاد انتخابات را ندارد و اگر کاندیدایی رعایت نکند مسؤولیت عواقب آن بر عهده خود او خواهد بود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فضای مجازی و اعلام پیروزی نامزدها‌، گفت: در روز گذشته موارد عامی را داشتیم که برخی اعلام کرده بودند که ما پیروز انتخابات شدیم که تذکر داده شدند، کسانی بودند که اعلام کردند نسبت به ما اقبال عمومی زیاد بوده است اما تذکر داده شد که نباید اعلام پیروزی کنند باید اجازه دهند که مراکز رسمی اعلام کنند که چه کسانی کسب رای داشتند.

 

سردار ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: ما الان فضای مجازی را لحظه به لجظه رصد می‌کنیم، پیش‌بینی‌های لازم را برای امروز و فردا داشتیم الان شرایط مناسب است برخی اعلام کرده بودند که از رای خود عکس گرفته در فضایی مجازی قرار دهید که به آنها نیز تذکر داده شد و جلوی این کار هم گرفته شد. /807/202/ب

ارسال نظرات