۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۱۸۹۷۲
آیت الله قبلان:

وحدت بین شیعه و سنی برای حفظ اسلام ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد که کشورهای عربی نباید کاری کنند که سود آن به رژیم غاصب صهیونیستی برگردد.
آيت‌الله قبلان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) بیروت برگزار شد، گفت: امروز بحث وحدت بین شیعه و سنی مهمترین مساله اسلام است.
همانطور که احمد الطیب، شیخ الازهر گفت شیعه و سنی به مثابه دو بال برای اسلام هستند و باید برای حفظ اسلام گفتمان وحدت بین شیعه و سنی حاکن باشد.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: هرگونه خدشه وارد کردن به وحدت بین شیعه و سنی، ضربه به اسلام است و باعث توسعه دامنه فتنه افروزی های دشمنان اسلام می شود.

 

آیت الله قبلان تصریح کرد: استعمارگران غربی مسؤول شرایط ناگوار پیش آمده در جهان عرب و جهان اسلام هستند و این اقدامات ضد بشری که در کشورهای منطقه شاهد آن هستیم از سوی رژیم ستمگر صهیونیسی برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: اسرائیل اندیشه تروریسم را در منطقه پروراند و با قتل و کشتار سعی دارد دولت های منطقه را در برابر برنامه های استعماری خود تسلیم کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین همواره در اولویت مسلمانان باقی خواهند ماند و کشورهای عربی نباید اقدامی انجام دهند که سود آن به رژیم غاصب صهیونیستی باز گردد./1321/ب902/د

ارسال نظرات