۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۹۲۴۳
منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ سنگ بنای همه فعالیت‌های نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور در تبیین رویکرد فرهنگی دولت ها و تأثیر آن بر ساحت های دیگر جامعه گفت: در نظام اسلامی پایه و بستر همه فعالیت هایی که منجر به رشد و توسعه می شود چه در عرصه اقتصاد چه در عرصه جامعه، سیاست دفاع و نظامی در هر بعدی باید بستر فرهنگی باشد؛ اگر غیر از این باشد با ساختار نظام اسلامی سازگاری ندارد.
حجت الاسلام ذالنور
کارشناس ارشد مسائل سياسي

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: اگر دولتمردان به مبانی و اصول و ارزش‏های دینی و مکتبی، معرفت و شناخت و اشراف بیشتری داشته باشند از یک طرف تعبد، تقید، پایبندی، و اهتمام هم از طرف دیگر داشته باشند می توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

 

وی ادامه داد: گاهی ممکن است معرفت و شناخت باشد؛ ولی تقید و اهتمام نیست، اگر معرفت، تقید، تعهد و پایبندی نسبت به مبانی و اصول و ارزش‏ها در نماینده‌ای، استانداری، وزیری، رییس جمهوری و در یک کلمه کارگزاران نظام اسلامی، هرچه بیشتر باشد نمود اجرایی و عملی آن در جامعه بیشتر خواهد شد.

 

نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس اضافه کرد: اگر آن معرفت و تقید در لایه مدیران ضعیف باشد، پایه فرهنگ در جامعه لنگ می شود.

 

حجت الاسلام ذوالنور ابراز کرد: به میزان تقید طبیعتا دولت ها اهتمام می دهند و این تقید و معرفت در دولت های مختلف تناسبش فرق می کرد و تفاوت داشته، در بعضی از دولت ها به خاطر التقاط فکری، بی تقیدی به آداب و آموزه های دینی و اصول و ارزش‏های دینی متاسفانه عملکرد متفاوت را دیده ایم.

 

فعال عرصه فرهنگی ادامه داد: اگر نهادهای زیر مجموعه دولت در تقویت ارزش ها و فرهنگ جامعه حرکت نکنند و به اجرای حلال و حرام الهی بی تفاوت باشند، گاهی وارونه هم عمل می کنند.

 

نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نظام اسلامی پایه و بستر همه فعالیت هایی که منجر به رشد و توسعه می شود چه در عرصه اقتصاد چه در عرصه جامعه، سیاست، دفاع و نظامی در هر بعدی، بستر باید بستر فرهنگی باشد؛ اگر غیر از این باشد با ساختار نظام اسلامی سازگاری ندارد.

 

حجت الاسلام ذوالنور در پایان گفت: نگاه من به عنوان یک نماینده به هرکدام از عرصه های مسائل کشور نگاهی مبتنی بر توجه به مقوله فرهنگ خواهد بود./875/پ202/س

 

ارسال نظرات