۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۱۹۳۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

قبول نتایج انتخابات نشانه بزرگی افراد است/ اثبات حق الناس بودن رأی مردم در نظام اسلامی

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که قبول کردن نتیجه انتخابات، نشانه بزرگی افرادی است که به نتیجه دلخواه خود در انتخابات نرسیده‌اند، گفت: حاکمیت با حفظ نتیجه انتخابات به عنوان حق الناس نشان داد که به دنبال حفظ حق مردم برای شرکت در سرنوشت خودشان و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حماسه حضور ملت در انتخابات اخیر اظهار داشت: ملت ولایتمدار، بصیر و تیزبین ایران اسلامی یک بار دیگر با شناخت به موقع وضعیت، در هفتم اسفند سال 94 حماسه بزرگی آفرید.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم ایران در پای صندوق‌های رای دو انتخابات سرنوشت ساز، یعنی مجلس فاخر خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، حضور باشکوهی یافت و حماسه جدیدی آفرید و برگ زرینی بر تاریخ نظام اسلامی افزود.

 

وی بیان کرد: حضور مردم به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در پای صندوق‌های رأی، همه رشته‌های دشمن در ایجاد تفرقه میان ملت و نظام را از هم گسیخت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی عنوان کرد: با توجه به پیروزی جناح‌هایی که مخالف دیدگاه جناح حاکم در انتخابات‌های گوناگون بوده‌اند، دنیا به عیان مشاهده کرد که دموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی ایران حکم فرما است و تفاوتی میان خطوط سیاسی در کشور وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی، اساس نظام و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی است؛ بنابراین هر دولتی در موعد مقرر، انتخابات را برگزار کرده و شرکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت و حضور فعال سیاسی و اجتماعی صورت گرفته است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف همواره برای پاسخ به یاوه گویی دشمنان و به هم ریختن اتاق فکر استکبار و صهیونیسم صورت گرفته و از ملت بزرگ ایران، ملتی سرافزار و استکبار ستیز و وظیفه مدار و پیرو ولایت ساخته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز کرد: با توجه به نتایج انتخابات‌های مهم که معمولا بر خلاف جریان حاکم در کشور رقم خورده است، به وضوح بطلان شعار تشریفاتی بودن انتخابات در نظام اسلامی روشن شده است.

 

وی افزود: حاکمیت با حفظ نتیجه انتخابات به عنوان حق الناس نشان داد که به دنبال حفظ حق مردم برای شرکت در سرنوشت خودشان و نظام اسلامی است.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ دشمنان بارها ملت بزرگ ایران را آزموده‌ و خود بهتر از هر کسی می‌دانند که شعارهایشان علیه ملت ایران، هیچ واقعیتی ندارد؛ اما انتظاری از این یاوه گویان وجود ندارد.

 

وی یادآور شد: همان‌طور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند، اگر دشمن از ما تعریف کرد، باید در صحت کار خود شک کنیم اما این تخریب‌ها، نشان از راه صحیح ملت ایران دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تأکید کرد: امیدوارم با این حضور حماسی و دشمن شکنی که در هفتم اسفند صورت گرفت و بیش از 60 درصد مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند، پاسخ عملی دندان شکنی بر یاوه گویی غربیان داده شده باشد.

 

وی با اشاره به رفتار سنجیده اصول گرایان در پذیرش نتایج انتخابات در چندین دوره، گفت: آن‌چه که روشن است، در یک کشور دموکراتیک که جمهوریت آن حرف اول را می‌زند، انتظاری جز تمکین به نتیجه انتخابات از سوی مسؤولان، سردمداران و ملت آن کشور وجود ندارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ ملت ایران به خوبی در انتخابات‌های کشور، نشان دادند که به بلوغ سیاسی لازم رسیدند و تسلیم نتیجه انتخابات از سوی اکثریت هستند و می‌دانند که با هوچی گری جز بر هم زدن نظم جامعه، هیچ بهره‌ای حاصل نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تأکید کرد:‌ قبول کردن نتیجه انتخابات نشانه بزرگی افرادی است که در انتخابات به نتیجه دلخواه خود نرسیدند./997/ت302/ج

ارسال نظرات