۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۱۹۴۷۰
وزیر کشور اعلام کرد؛

مشارکت 62 درصدی مردم در انتخابات/ قطعی شدن نتیجه انتخابات مجلس تهران

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور از مشارکت 34 میلیونی و 62 درصدی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه خبر داد و ضمن تقدیر از تلاش های تمام برگزار کنندگان انتخابات، گفت: مردم حجت را تمام کردند، اکنون نوبت پاسخگویی مسؤولان به مطالبات مردم است.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ارتباط زنده با بخش خبری ساعت 14 جزییات انتخابات هفتم اسفندماه را تشریح کرد.

 

وی با بیان این که ملت ایران یک بار دیگر حماسه بزرگی خلق کردند، گفت: از مقام معظم رهبری به خاطر هدایت های ایشان تشکر می کنیم، رییس جمهور نیز در طول این مدت، حامی ما بوده و ما توانستیم مسیر قانونی بودن و سالم بودن را بهتر طی کنیم.

 

مردم حجت را تمام کردند؛ اکنون نوبت پاسخگویی مسؤولان به مطالبات است

رحمانی فضلی با بیان این که مردم با حضور گسترده و پرشور در انتخابات حجت را تمام کردند، گفت: مسؤولان و مجلس آینده باید قدر مردم را بدانند و مطالبات شان را پاسخگویی کنند.

 

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی، رسانه ها و همکاران ما در وزارت کشور و دستگاه های نظارتی تلاش بسیاری کردند، از همه آنها تشکر می کنیم.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امسال با برنامه ریزی دقیقی که صورت گرفت، انتخاباتی توام با آرامش، طمانیه و با نشاط برگزار شد، قانون در تمام مراحل رعایت شد و همه تلاش کردند مسیر قانونی را طی کنند.

 

وزیر کشور گفت: شمارش آراء به پایان رسیده است، منتهی مسیری وجود دارد که باید برای گرفتن تاییدیه ناظران و صورت جلسه انجام شود.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: بیش از 99 درصد کار به اتمام رسیده است، در تمام حوزه ها تعیین تکلیف شده است، ما جایی نداریم که آراء شمارش نشده است.

 

مشارکت 50 درصدی مردم در تهران

وی اضافه کرد: انتخابات شهر تهران تقریبا نیز قطعا تمام شده است، پنجاه درصد در شهر تهران مشارکت داشتیم، در کل کشور حدود 62 درصد که مشارکت بسیار خوبی است.

 

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم به سرعت مراحل بعدی که رسیدگی به شکایات است را که به عهده شورای نگهبان است، انجام شود، در این راستا به شورای نگهبان کمک خواهیم کرد، بعد از اعلام نتایج دو روز برای شکایت فرصت است، امیدواریم در این مرحله نیز با دقت به شکایات رسیدگی شود و واقعا بنا نیست که حق کسی ضایع شود.

 

وی با بیان این که همه باید تلاش کنیم نشاط، امید و وحدتی که مردم دارند را تقویت و رقابت ها را تبدیل به رفاقت کنیم، تصریح کرد: رییس جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کردند که تمام دولت باید تمام قد و با همه وجود در خدمت مردم باشند و سیاست های اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برسانند.

 

دور دوم انتخابات سال آینده برگزار می شود

رحمانی فضلی درباره انتخابات مجلس تهران نیز خاطرنشان کرد که آمار قطعی شده و همان سی نفر به مجلس راه یافته اند، منتهی ممکن است در جزییات آراء اختلاف اندکی وجود داشته باشد.

 

وزیر کشور درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات، یادآورشد: بعد از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان یک ماه فرصت داریم زمان را با هماهنگی شورا مشخص کنیم، بهترین زمان از نظر ما نیمه دوم فروردین است. /924/

 

ارسال نظرات