۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۱۹۵۳۹
فضل الله:

توهین به مقدسات دیگران سبب گسترش کینه و دشمنی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان تاکید کرد که اهانت و لعن مقدسات سایر ادیان به افزایش کینه و دشمنی منجر خواهد شد.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنانی بر ضرورت تلاش همگانی و مسؤولان حکومتی در دفع فتنه‌ها تاکید کرد.


سید فضل الله تلاش در مهار ساختن حرکت مردمی و توقف موازنه گفتمانی را دو بال مهم دشمنان برای سیطره بر جامعه لبنان برشمرد و افزود: تنها بیان سخنان مورد نیاز جامعه کافی نیست بلکه باید ملاحضه کرد که تاثیر این سخنان بر روی دیگران چه مقدار است به گونه‌ای که حساسیت آنان را بر نینگیزد.


وی با اشاره به خطر اهانت به مقدسات دیگران و ناسزاگویی به رهبران دینی و سیاسی خاطر نشان کرد: اهانت تنها اهانت و خشونت را به همراه دارد همانگونه که لعن نیز تنها کینه و عداوت را به همراه خواهد داشت.


فضل الله همچنین با استقبال از کمیته فلسطینی تکریم شهدا به ریاست صلاح زیدان به بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام پرداخت.


همچنین هیأت فلسطینی با برشمردن فعالیت‌های این کمیته از تلاش در جهت تعمیق احساس ملی در برابر قضیه فلسطین و تشکیل کارگروهی به دور از عناوین سیاسی و گرایش‌های حزبی خبر داد.


این روحانی لبنانی با تجلیل از تلاش این کمیته در عرصه‌های مختلف خواستار تقویت پایداری فلسطینی‌ها و تامین نیازهای معیشتی و پزشکی آنان شد تا مردم برای برآوردن نیازهای حیاتی زندگی خود مجبور به کوچ کردن از سرزمین مادری نشوند./1321/ب903/د

ارسال نظرات