۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۳۱۹۵۸۶
رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس:

مراسم‌ دینی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ در بروز ناهنجاری ‌ها است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس اداره تبلیغات شهرستان بندرعباس یکی از مهم‌ترین کارکردهای مراسم عزاداری را ایجاد همبستگی در جامعه دانست و گفت: افزون بر عقیده‌ مذهبی مردم، مراسم دینی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ در بروز ناهنجاری ‌ها است.
مراسم عزاداري

حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه شیعیان برای برپایی مراسم عزاداری اهل بیت(ع) اعم از محرم و صفر و ایام فاطمیه سر از پا نمی شناسند، گفت: حال که ما می خواهیم برای ائمه اطهار(ع) مجلس برگز ار کنیم لازمه اش برگزاری مجالسی است که مورد رضایت آن بزرگان باشد.

 

وی، حفظ شئون اخلاقی را در رأس همه امور دانست و افزود: سکان دار برگزاری ایام فا طمیه یا مجلس گردان عزای ائمه باید مزین به اخلاق اسلامی و الگوی نسل های دیگر به ویژه جوانان و نوجوانان باشد.

 

حجت الاسلام پورجمالی تصریح کرد: مجری برگزاری مجالس عزاداری ائمه اطهار باید ظاهر و اخلاق خود را متخلق به اخلاق حسنه ائمه اطهار کند.

 


 وی فرهنگ سازی و حفظ حرمت عزاداری ائمه اطهار را وظیفه مبلغان، مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی ذکر و خاطرنشان کرد: عزاداری باید با تکیه بر عقلانیت، معرفت و اعتدال و به دور از هر گونه افراط و تفریط صورت گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی، مبلغان و مداحان طلایه داران انتقال فرهنگ فاطمی به مردم هستند، بیان کرد: رعایت شئون اخلاقی و دینی می تواند در انتقال این فرهنگ کمک کند که الحمدالله در شهرستان بندر عباس و دیگر شهرهای استان همبستگی مردم در عزاداری ها به اوج خود رسیده و تشکلات اجتماعی بسیار منسجمی به وجود آمده است.


 
وی افزود: با هدایت مراسمات عزاداری و نهادینه کردن بسیاری از آداب و روش های پسندیده دینی و اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه می توان یک مراسم باشکوه و در خور ائمه برگزار کرد. 


 
حجت الاسلام پورجمالی اذعان داشت: برگزاری مراسمات و برنامه‌های دینی، مذهبی و عزاداری‌های ائمه اطهار (ع) باید با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

 

وی یکی از مهم‌ترین کارکردهای مراسم عزاداری را ایجاد همبستگی در جامعه دانست و افزود: افزون بر عقیده‌ مذهبی مردم، مراسم دینی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ در بروز ناهنجاری ‌ها است./851/302/ب1

ارسال نظرات