۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۹۷۳۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توانمندسازی محرومان سبب نهادینه شدن عزت در جامعه دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر غنی‌سازی و توانمندسازی محرومان، گفت: توانمندسازی نیازمندان و خروج آن‌ها از چرخه مستمری‌بگیری نهادهای حمایتی، عزت را در جامعه دینی نهادینه می‌کند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با مديران کميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با مدیرکل، معاونان و کارکنان نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی که به مناسبت فرارسیدن چهاردهم اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به مشارکت باشکوه مردم در دو انتخابات اخیر، اظهار کرد: شرکت 71 درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حماسه بزرگی بود که بار دیگر از سوی مردم بصیر و انقلابی این استان خلق شد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم نتایج این حضور گسترده در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم ملموس باشد، افزود: نمایندگان منتخب می‌بایست با عمل به وعده‌های خود، پاسخ اعتماد مردم را به خوبی بدهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، اضافه کرد: کمیته امداد یادگار امام راحل بوده و فعالان آن سخت تلاش می‌کنند تا به جای فقر آفرینی در جامعه، فقرزدایی کرده و باری را از روی دوش مردم و نظام اسلامی بردارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام هر کس که سنت حسنه‌ای را در جامعه بنیان نهد تا زمانی که آن سنت حسنه پایدار باشد خداوند به بنیان‌گذار آن اجر می‌دهد بدون اینکه از اجر مجریان آن کم کند.

 

وی با بیان اینکه نهاد کمیته امداد سنت حسنه امام خمینی (ره) بود، خاطرنشان کرد: چون قصد امام راحل خدمت با اخلاص به مردم بود این موضوع سبب شد تا از ناحیه کمیته امداد برکات و خدمات زیادی برای مردم حاصل شود و این همان سنت حسنه‌ای است که تا زمان پایداری، برای بنیان‌گذار و مجریان آن ثواب و اجر به همراه دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کارکنان و فعالان نهاد کمیته امداد زبان افراد بی‌زبان، مستمند و ضعیف شده‌اند و این موضوع بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: فعالان این نهاد واسطه خیر و خوبی هستند چرا که توفیق الهی نصیب آن‌ها شده و راه را برای کسانی که در بن‌بست و گرفتاری قرار گرفته‌اند، باز می‌کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فعالان نهاد کمیته امداد نه تنها خود احسان‌کننده هستند بلکه دیگران را نیز در احسان و نیکوکاری شریک می‌کنند، اظهار کرد: دعوت دیگران به کار خیر، سبب افزایش دوستان و محبان باری تعالی شده و روحیه احسان و نیکوکاری را در جامعه افزایش می‌دهد که نتیجه مجموعه این اقدامات، تقویت جبهه حق است.

 

وی با بیان اینکه خدمت به افراد نیازمند و مستأصل اجر زیادی دارد، افزود: در این میان باید فعالان نهاد کمیته امداد افزون بر کمک مستقیم، به دنبال یافتن راه‌های میان‌بر برای فقرزدایی در جامعه اسلامی باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از این راه‌ها توانمندسازی مستمندان و مددجویان این نهاد است، اضافه کرد: هرچه توانمندسازی محرومان در جامعه افزایش یابد به همان میزان عزت افراد افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه باید بپذیریم سؤال و نیازمندی ذلت به بار می‌آورد، تصریح کرد: باید ریشه‌های ذلت در جامعه اسلامی خشکانده شده و همه مردم با عزت زندگی کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر غنی‌سازی و توانمندسازی محرومان، افزود: توانمندسازی نیازمندان و خروج آن‌ها از چرخه مستمری‌بگیری نهادهای حمایتی، عزت را در جامعه دینی نهادینه می‌کند./9314/202/ب3

ارسال نظرات