۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۱۹۷۴۸

گردهمایی مبلغان طرح 313 مؤسسه سفیران انقلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان طرح 313 مؤسسه سفیران انقلاب با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) و روحانیان و مبلغان از سوی گروه تبلیغی سفیران انقلاب برگزار شد.
 مبلغان گروه تبليغي سفيران انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی مبلغان طرح 313 مؤسسه سفیران انقلاب، امشب با حضور عبدالله جلالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، اکبر میرشکار معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) و روحانیان و مبلغان از سوی گروه تبلیغی سفیران انقلاب در کانون ولایت کمیته امداد قم برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بر ضروت تبلیغ دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر رسول خدا(ص) توانست در انجام رسالت خویش موفق شود بدین جهت بوده رفتار و اخلاق ایشان مطابق آموزه‌‌های دینی بوده که برای مردم بیان کرده است.

 

وی تبلیغ دین در راستای رسالت نبوی دانست، گفت: روحانیانی که برای ترویج دین گام بر‌می‌دارند، باید بداند که برخورد و رفتار آنان تاثیرگذارتر از منبر و سخنرانی‌ها آنها میان مردم خواهد بود.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام باصره معاون جذب و گزینش سفیران هدایت به اهمیت و ویژگی‌های طرح 313 اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم جوانان مستعد را جذب حوزه‌ها علیمه کنیم باید اهمیت و اهداف طلبگی را برای آنان بیان کنیم.

 

وی با بیان این که برخی در جامعه بیان می‌کنند در این زمان جامعه نیاز به مبلغ و روحانی ندارد، گفت: اگر بخواهیم اسلام بر تمام زمین گسترش دهیم؛ نیاز به رهبر، قانون و ایجاد آمادگی برای ظهور داریم، بنابراین اسلام شناسان آمادگی برای ظهور در جامعه را ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام باصره ابراز کرد: تمامی مدارس آموزش و پرورش کشور نیاز به مبلغ دارند، در حالی در بسیاری از مدارس در سال یکبار روحانی حضور ندارند و برخی از مساجد تهران بدون امام جماعت است.

 

در ادامه این جلسه، میرشکار به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کیمته امداد خمینی(ره) در سه عرصه فرهنگی توان‌سازی جوانان از طریق آموزش، آموزش سبک زندگی اسلامی و ارائه خدمات اعتقادی و مشاوره‌ای، اجرای برنامه‌ها برای اوقات فراغت جوانان را اجرایی کرده است.

 

وی با بیان این که در سال‌های اخیر برای ترغیب مدد جویان برای ورود به حوزها علیمه از سوی معاونت فرهنگی برنامه ریزهای مناسبی انجام شده است، افزود: به گونه‌ای در سال‌تحصیلی جاری 1200 از مدد جویان جذب حوزه‌های علمیه شدند و در سال تحصیل جدید قصد داریم 3 هزار نفر از آنها به تحصیل حوزوی بپردازند و از آنها حمایت لازم را انجام دهیم./998/202/ب2

ارسال نظرات