۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۹۱۱
همزمان با روز شهدا صورت می گیرد؛

برگزاری 500 یادواره شهدا در مساجد استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: برگزاری 500 یادواره شهدا در 500 مسجد، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل و تکریم از ایثارگران، تبلیغات‎های محیطی را بخشی از برنامه‌های کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در 22 اسفند است.
برگزاري 500 يادواره شهدا در 500 مسجد استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجتالاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی عصر امروز چهارشنبه 12اسفند ماه در نشست هماهنگی برنامههای 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در اراک، بیان کرد: امروز مردم و مسؤولان ایران اسلامی باید همواره بر گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و ادامه دهنده راه و افکار و اهداف شهدای والامقام باشند.

 

تکریم از شهدا، تکریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به این که شهدا با ایثار در راه نظام و انقلاب از جان خود گذشتند تا از استقلال، آزادی و اسلام محافظت کنند و سرانجام آرامش را به ما هدیه کردند، گفت: شهدا با تقدم جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و امروز تمامی موفقیت های کشور به برکت خون پاک شهدای انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان این که، تکریم از شهدا و خانواده های آنها، تکریم از تمام دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهیدانی است که در راه اسلام و انقلاب جان شیرین خود را فدا کردند و بر ما واجب است که ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

گرامیداشت یاد و خاطره شهدا

حجت الاسلام هنرمند با بیان این که در 22 اسفند 1358 به فرمان امام راحل بنیاد شهید تاسیس و در سال 83 نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرد، گفت: هرساله در آستانه فرا رسیدن 22 اسفند و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برنامه‌های ویژه‌ای توسط بنیاد شهید به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های ولایت در زمینه‌هایی چون تحقق حکومت جهانی اسلام، پیشرفت و تعالی معنوی و علمی، تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با جلوه‌های جنگ نرم و حضور در صحنه دفاع از دستاوردهای خون شهدا را تکلیف همگانی است و همه باید برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تلاش خود را به کار گیرند، چرا که ما هرچه داریم از خون شهدا است.

 

 22 اسفند بزرگداشت روز شهدا

حجت الاسلام هنرمند در رابطه با برنامه های روز شهدا گفت: برگزاری یادواره‌های مختلف و تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا، مزین کردن سربرگ نامه‌های اداری با عنوان «22 اسفند بزرگداشت روز شهدا»، ارسال پیامک تبریک این روز، کاشت 22 نهال در محیط‌های دانشگاهی، برگزاری 500 یادواره شهدا در 500 مسجد، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل و تکریم از ایثارگران، تبلیغاتهای محیطی را بخشی از برنامه‌های کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در 22 اسفند است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ادامه ارسال پیامک تبریک، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح استان و برگزاری مسابقات در مدارس بین دانش آموزان تحت عنوان دل نوشته‌ای به شهید، قرائت وصیت نامه و زندگی نامه شهدا در مدارس، برپایی نمایشگاه‌ها، کاشت نهال، ایستگاه‌های صلواتی، سخنرانی مدیران بنیاد قبل از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا است./842/202/ب2

ارسال نظرات