۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۰۰۸
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حفظ و حراست منابع طبیعی از حق نشأت می‌گیرد/ موانع توسعه درختکاری باید برداشته شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: توسعه درختکاری و بعد از آن حفظ و حراست منابع طبیعی و خدادادی از حق نشأت می‌گیرد، پس باید بکوشیم تا این تفکر و دیدگاه ادامه پیدا کند.
کاشت نهال از سوي حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، اظهار داشت: نامگذاری هفته منابع طبیعی از نظر زمانی بجاست چراکه در آستانه نزدیک شدن به فصل بهار هستیم و هم از نظر تلاش کسانی که در این عرصه جانانه و از صمیم دل فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به این که جا دارد از این به بعد توجه ویژه به این گونه نام‌گذاری‌ها صورت گیرد، گفت: خروجی همه نشست‌ها، جلسات، گفت و شنودها باید در عمل نمایان باشد و گرنه جلساتی که بازخورد عملی ندارند چیزی جز دلخوشی نیستند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که خدا در قرآن در آیات بسیاری به لزوم توجه به منابع طبیعی اشاره کرده است، خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآنی حفظ، حراست و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی ضروری است و باید به آن توجه شود.

 

این مقام مسؤول افزود: باید بکوشیم تا ایمان چون ریشه درختان کهن‌سال در درون ما رشد کند و مستحکم شود چراکه اگر حق و ایمان در درون انسان ریشه‌دار شود هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند آنرا زایل و نابود کند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که ایمان مستحکم مثل درختان که هر نوع آن آثار و برکاتی دارد دارای تأثیرات قوی است، تصریح کرد: توسعه درختکاری و بعد از آن حفظ و حراست منابع طبیعی و خدادادی از حق نشأت می‌گیرد پس باید بکوشیم تا این تفکر و دیدگاه ادامه پیدا کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به عملکرد خوب سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری این استان اشاره و خاطرنشان کرد: ایده‌های جدید برای توسعه بهتر، حفظ، نگه‌داری و حراست منابع طبیعی از ایمان فرد سرچشمه می‌گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نتیجه شکل‌گیری ایمان را خلاقیت و نوآوری عنوان و ادامه داد: باید مشکلاتی که در مسیر حفاظت هرچه بهتر از منابع طبیعی هستند شناسایی شوند، توقعات مردم را بشنویم و اگر این توقعات بجا هستند برای آن‌ها راه حلی پیدا کنیم و اگر نه از راه‌های مناسب افراد را توجیح کنیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: امیدوارم به مدد الهی روزی را شاهد باشیم که توسعه و پیشرفت فوق‌العاده‌ای را هم در محیط‌ های درخت‌کاری شده و هم در فرهنگ حفظ و حراست از این درختان شاهد باشیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: همه باید خودشان را موظف بدانند و از منابع طبیعی که یک امانتی در دستان ماست نگه‌داری کنند تا بتوان آن ‌را به دست فرزندان و آیندگان رساند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امید است با نگاه ایمانی و گره زدن فعالیت‌هایمان با کلمه طیبه که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است روز به روز شاهد پیشرفت منابع طبیعی‌مان باشیم، گفت: توسعه درخت‌کاری بسیار مهم است از همین رو باید موانع را با کار بیشتر از سر راه برداریم و نباید اجازه دهیم قوانین دست ‌و‌ پاگیر جلوی حرکت‌مان را بگیرند.

 

امام جمعه شهرکرد به لزوم ایجاد فضای باز برای آبادانی و پیشرفت زندگی مردم اشاره و اضافه کرد: نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی ایران این است که باور داشته باشیم اگر برای خدا کاری انجام دهیم به یقین خدا کمک و یاورمان خواهد بود، اگر این تفکر در بین مردم، مسؤولان و آحاد جامعه تقویت شود سلامت کارمان بیشتر خواهد شد.

 

به گزارش رسا در پایان این نشست حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام و جمعی از مسؤولان منابع طبیعی اقدام به کاشت درخت کردند./9457/202/ب1

ارسال نظرات