۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۰۸۳

نشست نقد کتاب «نگهبان تاریکی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد کتاب «نگهبان تاریکی» در واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان برگزار شد.
کتاب «نگهبان تاريکي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست نقد کتاب «نگهبان تاریکی» در واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

 

در این نشست که عصر روز دهم اسفندماه جاری در گالری اشراق حوزه هنری خوزستان در اهواز برگزار شد، به بررسی کتاب شایسته تقدیر جایزه جلال آل احمد سال 1394 پرداخته شد.

 

این نشست که با حضور مجید قیصری نویسنده کتاب «نگهبان تاریکی» همچنین محمد حیاتی مترجم و نویسنده استان و کشور و فردین کوراوند به عنوان منتقد برگزار شد.

 

در معرفی این کتاب عنوان شده است که «نگهبان تاریکی» شامل 9 داستان کوتاه است که مجید قیصری به عنوان نویسنده در این دانستان ها به کاوش در درون انسان های درگیر با جنگ پرداخته اما جنگی که این انسان ها با آن رو در رو هستند، گویی صلح است.

 

اخلاق و رفتار فردی شخصیت ها در 9 داستان این کتاب برجسته شده و نویسنده با به کار گیری اسطوره و اشاره های فلسفی در لایه های درونی داستان ها به ناشنیده ها و اسامی نادیده های جنگ معنای جدیدی داده است.

 

داستان های این کتاب شامل «آب»، «یکی خوابیده زیر درخت کنار»، «آصف خروس نداره»، «در را باز کن»، «کاتب»، «ساقه پلاتین»، «نگهبان تاریکی»، «کی اولین شوت رو میزنه؟» و «آتش» می شود.

 

شایان ذکر است، «نگهبان تاریکی» که مجموعه ای از داستان های جنگی مجید قیصری را در بر می گیرد، توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. 

 

گفتنی است، در این نشست جمعی از علاقه مندان به کتاب و نویسندگی حضور داشتند.

 

با راه اندازی محافل و نشست های هفتگی حوزه هنری توسط واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خوزستان، باعث خشنودی هنرمندان و نویسندگان ارزشی در استان خوزستان شده است./998/د102/ق 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات