۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۲۶۷

یکی از روحانیان لبنان حمایت ایران از فلسطین را ستودنی خواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان تاکید کرد که شأن مقاومت بالاتر از آن است که چند کشور عربی بخواهند در مسیر آن اختلال ایجاد کنند.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، حفظ وحدت در برابر فتنه گران را امری ضروری دانست و گفت: تقریب بین مذاهب یکی از راه های حفظ وحدت اسلامی است.

 

وی افزود: کسانی که تلاش می کنند وحدت اسلامی را از بین ببرند، به دنبال جولاندهی گروه های تکفیری در لبنان و توسعه دامنه نفوذ این تروریست ها هستند. ما همواره در کنار اعراب هستیم البته تا زمانی که مخالف اسرائیل باشند و همسو با این رژیم غاصب اقدام نکنند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: از موضع تهران در قبال حمایت از قدس شریف دفاع می کنیم و نسبت به سیاست های غرب و دشمن صهیونیستی مخالف بوده و به مقابله می پردازیم. ما همواره پشتیبان مقاومت هستیم، چرا که رژیم صهیونیستی را شکست داد و کشور را از فروپاشی و اشغال شدن رهایی بخشید.

 

حجت الاسلام قبلان خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل، حزب الله را یک گروه تروریستی می خواند جای تعجب نبود اما اینکه برخی کشورهای عربی به حزب الله اتهام زنی می کنند قابل قبول نیست.

 

امام جمعه برج البراجنه اظهار داشت: اگر فداکاری و ثبات قدم شهدای مقاومت نبود، از لبنان چیزی باقی نمی ماند و امت عربی، عزت و کرامت خود را مدیون فداکاری های مردان مقاومت است.

 

وی تروریستی خواندن حزب الله را از سوی شورای همکاری کشورهای خلیج فارس به شدت محکوم کرد و گفت: اسرائیل از این فرصت به بهترین وجه برای ضربه زدن به امت اسلام و جامعه عربی استفاده می کند، اما شأن مقاومت بالاتر از آن است که چند کشور عربی بخواهند در مسیر آن خللی ایجاد کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات