۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۳۰۳
مدیر کل اوقاف لرستان خبر داد؛

شرکت 9 هزار لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری آزمون ملی حفظ قرآن در دو بخش شفاهی و کتبی، گفت: 9 هزار لرستانی در این آزمون شرکت کردند.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: آزمون کتبی طرح ملی حفظ قرآن همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد.

 

وی با بیان این که مرحله شفاهی آزمون طرح ملی حفظ قرآن با حضور 9 هزار لرستانی برگزار شد، افزود: آزمون کتبی این طرح قرآنی با حضور برگزیدگان مرحله شفاهی برگزار شد.

 

حجت الاسلام خاکباز سهمیه استان لرستان در طرح ملی حفظ قران را 9 هزار نفر بیان کرد و گفت: شرکت کنندگان این طرح ملی بیش از سهمیه اعلام شده است.

 

وی با اشاره به این که طرح ملی حفظ قرآن در 11 رشته حفظ قرآن برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آزمون در رشته حفظ جزء 30، جزءهای 30 و یک، جزءهای 30، 2 و1، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ موضوعی، حفظ 150 آیه،  300 آیه و 120 آیه برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه اظهار داشت: در راستای برگزاری طرح ملی حفظ قرآن در دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی در استان 200 مربی قرآن در اجرای این طرح ملی مشارکت داشته‌اند.

 

وی یادآور شد: طرح ملی حفظ قرآن امسال در 200 پایگاه مساجد، حسینیه، بقاع متبرکه و مؤسسات قرآنی وابسته به اوقاف اجرا شده است.

 

حجت الاسلام خاکباز در ادامه طرح ملی حفظ قرآن را بزرگ ترین آزمون قرآنی در کشور دانست و بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی این آزمون به مرحله کشوری راه می یابند.

 

مدیر کل اوقاف لرستان هدف از برگزاری طرح ملی حفظ قرآن را تبیین و ترویج این فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه بین نسل جوان عنوان کرد.

 

وی با بیان این که تعالیم قرآنی کامل ترین منبع برای هدایت بشر هستند، عنوان داشت: با تکیه بر آیات و تعالیم قرآنی می توان در مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کرد./9459/302/ب1

ارسال نظرات