۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۲۰۴۵۸
رییس سازمان اوقاف:

طرح تربیت حافظان قرآن اقدامی بی سابقه در ایران و جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم مشهد، گفت: آزمون کتبی حافظان قرآن کریم که برای نخستین بار در کشور و بلکه در جهان اسلام صورت می گیرد، با حضور 400 هزار نفر حافظ در 360 شهرستان و 504 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، آزمون کتبی چهارمین طرح سراسری تربیت حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و با حضور 1600حافظ قرآن کریم از خراسان رضوی، در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رئیس اوقاف و امور خیریه کشور و مدیر کل اوقاف استان خراسان رضوی، قاضی زاده و حجت الاسلام پژمان فر نمایندگان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مرویان حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و دیگر مسولین استانی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: سازمان اوقاف براساس مطالبات رهبری و در طی این برنامه چهارساله موفق به تربیت بیش از یک میلیون حافظ قرآن که در ابتدای سال91 عهده دار شده بود، شد و نیز بر ادامه قوی تر این طرح اهتمام دارد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از شرکت یک میلیون و 260 هزار حافظ قرآن در طی برنامه چهارساله اوقاف خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری طرح تربیت حفظ قرآن یک کار بی سابقه ای برای سازمان اوقاف به شمار می رود چرا که این سازمان تاکنون تجربه چنین فعالیتی را نداشته است ولی تجربه موفقی در این چهار ساله کسب کردند که برای ادامه کار بسیار مفید است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به آمار شرکت کنندگان در این آزمون اشاره و بیان کرد: آزمون کتبی حافظان قرآن کریم که برای اولین بار در کشور و بلکه در جهان اسلام صورت می گیرد، با حضور 400 هزار نفر حافظ در 360 شهرستان و 504 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات