۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۲۰۵۴۷
در قم؛

سلسله نشست‌های بصیرت افزایی ویژه طلاب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعة المصطفی از برگزاری سلسله نشست‌های بصیرت افزایی با موضوعات ولایت فقیه، جریان‌های انحرافی، حمایت از مقاومت و فضای مجازی خبرداد.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید روح الله طباطبایی معاون فرهنگی تربیتی مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی ظهر امروز در نشست خبری که در مؤسسه  زبان  و  فرهنگ شناسی جامعه المصطفی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: مجموعه جامعه المصطفی با توجه به طلابی که از سراسر جهان حضو دارند برای پاسخ به سؤالات آنها  با مسائل زیادی روبرو است .

 

وی با بیان این که این سؤالات در رابطه با نظام سیاسی هر کشوری طبیعی است، گفت: جامعه المصطفی با نظر سنجی که انجام داد به تعدادی از شبهاتی رسید که به صورت معمول در ذهن طلاب ایجاد شده است و برنامه‌هایی را برای رفع این سؤالات دنبال می‌کند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که برخی از این شبهات نیازمند فضای آزاد است، خاطرنشان کرد: ما در مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی با سلسله نشستهای تخصصی بصیرت افزایی به دنبال ایجاد این فضای آزاد هستیم.

 

وی با اشاره به این که ما حدود 15 موضوع را پیدا کرده‌ایم که نسبت به این موضوعات طرح بحث شود، ابراز داشت: اولین موضوع که اولویت اول ما است بحث ولایت فقیه است که در خیلی از نظام‌های سیاسی دنیا بحث نو و جدیدی است که مورد سؤال است و شبهات متعددی نسبت به این جایگاه وجود دارد؛ با هماهنگی‌هایی که انجام شده حدود 10 جلسه به این موضوع اختصاص خواهد یافت که اولین نشست در روز سه شنبه 18 اسفند برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی تربیتی مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی موضوع دوم مورد بحث در این سلسله نشست‌ها را بحث جریان‌های انحرافی عنوان کرد و افزود: جریان‌های غرب گرا که رنگ و لعاب دینی دارند خطر جدی برای دنیای امروز است و ما با این دوره‌ها مبلغانی را تربیت خواهیم کرد تا به آگاهی بخشی در این زمینه در جوامع خود بپردازند.


وی ادامه داد: محور سوم که به آن خواهیم پرداخت بحث دلایل حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاوت است که با توجه به این که طلاب جامعه المصطفی اتباع خارجی هستند خیلی از طلاب دلیل حمایت ما از محور مقاومت را نمی‌دانند و سؤالاتی دارند و ما در صدد رفع این سؤالات هستیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که اولویت چهارم ما بحث فضای مجازی است، گفت: یکی از عرصه‌هایی که به راحتی در فضای بین الملل می‌توان برای تبلیغ استفاده کرد فضای مجازی است و می‌توان برای خنثی کردن بحث اسلام هراسی و شیعه هراسی در دنیا از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد؛ همچنین نحوه مقابله با تخلیه اطلاعاتی و طریقه مواجهه با شبهات در این نشست‌ها آموزش داده خواهد شد.

 

وی با بیان این که مهمترین محورهای مورد نظر ما همین چهار محور است، گفت: بعد از این محورهای چهارگانه 10 محور دیگر هم دنبال خواهد شد تا به سؤالات اصلی طلاب پاسخ داده شود و بتوانند در عرصه بین الملل به تبلیغ اسلام و نظام جمهوری اسلامی بپردازند.

 

معاون فرهنگی تربیتی مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی خاطرنشان کرد: بحث ولایت فقیه با حضور حجت‌الاسلام حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه که سابقه خوبی در این زمینه داشته‌اند خواهد بود و در بحث های دیگر هم از اساتیدی استفاده می کنیم که بحثهای اطلاعات پشت پرده را هم بدانند و به دنبال رایزنی برای جذب استاد هستیم.

 

وی با بیان این که جامعه هدف ما طلاب جامعه المصطفی است، اظهار داشت: این نشستهای آزاد اندیشی به صورت هفتگی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) در تالار عارف الحسینی برگزار خواهد شد و حضور عموم طلاب ایرانی و غیر ایرانی در این نشستها آزاد است.

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: در انتهای هر دوره گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد و در آینده برای کلاسها و برنامه‌های دیگر کتابها و جزوات این کلاس‌ها به عنوان محور قرار خواهد گرفت./843/پ202/ی

ارسال نظرات