۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۲۰۵۶۶

نامه گروه‌های مردمی اردن به رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره حزب الله لبنان

خبرگزاری رسا ـ گروه‎های مختلف مردمی اردن با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری ایران و دبیرکل حزب الله، اقدام شورای همکاری خلیج فارس در قبال حزب الله لبنان را محکوم کردند.
حزب‌الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا،"سلیم الخراط" دبیرکل حزب همبستگی ملی سوریه در گفت وگو با شبکه العالم گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و شیخ نشینان عرب فقط می توانند درباره اموال و دارایی های خود و نه مسائل دیگر تصمیم بگیرند و اکنون مشاهده می‌کنیم که درحال پرداخت بهای این کار خود هستند.

 

گروه های مختلف مردمی اردن با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری ایران و دبیرکل حزب الله، اقدام شورای همکاری خلیج فارس در برابر حزب الله لبنان را محکوم کردند. در این نامه گروه‌ها و طیف‌های مختلف مردمی اردن،  ضمن محکوم کردن اقدام شورای همکاری خلیج فارس در معرفی حزب الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی، همبستگی خود را با این حزب و مقاومت اعلام کردند.

 

دراین نامه که خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل حزب الله لبنان نوشته شده، آمده است: اینک که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در برابر مقاومت اسلامی صف می کشند و حزب الله را سازمانی تروریستی توصیف می کنند، وقتی که رسانه های صهیونیستی هروله کنان این تصمیم را دستاوردی اسرائیلی می دانند و حال که نفت کشورهای حوزه خلیج فارس به عقوبتی علیه ملت های عرب تبدیل شده و اموال و دارایی های این ملت ها به کشتار ملت های مظلوم یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لیبی اختصاص یافته است، با فریاد رسا به حکام ظلم و جور می گوییم: کسی که به حزب الله به عنوان سمبل مقاومت و قدرت شکست دهنده صهیونست ها تعرض می کند، بدون شک به هر پدیده و موجودیت شرافتمند و اصیلی در جهان عرب و اسلام تعرض خواهد کرد.

 

در بخشی از نامه آمده است: همچنین کسی که به ائمه مسلمان و سلاله پاک اهل بیت(س) تعرض می کند و آنها را به شهادت می رساند، بدون تردید به سزای عملش خواهد رسید و خطاب به این قبیل افراد می گوییم وای برشما و مواضع خائنانه شما، بدانید که ملت های عرب و مسلمان از گناه شما نخواهند گذشت.

 

گروه های مختلف مردمی اردن تاکید کردند : به این ترتیب ملت های عراق، لبنان، تونس، الجزایر، یمن، فلسطین و اردن، از مواضع خفت بار حکام علیه مقاومت و حزب الله برائت جسته و ندای لبیک یا نصرالله سر می دهند، پیروزی و سربلندی برای حزب الله و مقاومت، درود بر شهدای حزب الله و مقاومت و درود بر شهدای فلسطین و انتفاضه.

 

ادامه مخالفت ها با اقدام صهیونیستی شورای همکاری علیه حزب الله

 

از سوی دیگر" شریف شحاده " عضو مجلس نمایندگان سوریه نیز در گفت وگو با العالم گفت: به نظر من، عربستان امروز می‌خواهد با این تصمیم، به کمک اسرائیل برود و این تصمیم کاملاً اسرائیلی – سعودی است.

 

در همین حال، " محمود مَرعی " دبیرکل مرکز فعالیت ملی سوریه نیز تأکید کرد که این تصمیم برای خدمت به دشمن صهیونیستی است و به اعتقاد ما، حزب الله، حزبی مقاوم است که در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده و مقاومت کرده است و همچنان نیز در برابر طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مقاومت می کند.

 

" عبد الرزاق بوغنبور" هماهنگ کننده مرکز ائتلاف حقوق بشر مغرب اظهار داشت که این تصمیم، آخرین دژهای مقاومت در منطقه عربی ضد رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده ، ولی تاثیری بر مقاومت نخواهد گذاشت و مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

 

این درحالی است که " اوتکو ریحان " نائب رییس حزب الوطن ترکیه تصریح کرد: قرار دادن نام حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی، فقط به نفع آمریکا و اسرائیل است و به نظر من، این تصمیم به درخواست آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فقط مجری این تصمیم بوده اند.

  

شورای وزیران کشورهای عضو اتحادیه عرب هفته گذشته در پایان نشست خود در تونس با صدور بیانیه‌ای، با تصمیم شورای همکاری خلیج فارس برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در زمره سازمان‌های تروریستی موافقت کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات