۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۲۰۶۴۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آیت‌الله طبسی در مسیر دفاع از اسلام و ولایت ذره‌ای عقب‌نشینی نداشت

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی ازجمله افرادی بود که یک‌لحظه نیز از مسیر انقلاب و دفاع از ولایت عقب‌نشینی و ریزش نکرد درحالی‌که برخی در عین داشتن ادعای ولایت‌مداری، در مواقع حساس رهبری را تنها گذاشتند.
حجت الاسلام يعقوبي- مراسم ترحيم آيت الله واعظ طبسي حجت الاسلام يعقوبي- مراسم ترحيم آيت الله واعظ طبسي حجت الاسلام يعقوبي- مراسم ترحيم آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، یکشنبه شب، مراسم ترحیم آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، هم‌زمان با سومین روز از عروج ملکوتی این عالم وارسته و یار دیرین انقلاب، با شرکت مردم مؤمن و انقلابی بجنورد و مسؤولان استانی و شهرستانی خراسان شمالی، در محل مسجد انقلاب مرکز این استان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به خدمات مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی به اسلام و انقلاب، اظهار کرد: این عالم فقید از یاران دوران غربت، قدرت و عزت امام (ره) بود و همواره در کنار بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی قرار داشت.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله واعظ طبسی در تمام صحنه‌ها، یار امام، انقلاب و رهبری بود، اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی از مردان مردی بود که یک‌لحظه هم در مسیر انقلاب عقب‌نشینی نکرد و دچار ریزش نشد، درحالی‌که عده‌ای که ادعای ولایت محوری داشتند و دارند، در بعضی مواقع حساس، به سبب لجاجت و حسادت، رهبری را تنها گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این عالم بزرگ ازجمله کسانی بود که بعد از ارتحال امام (ره) جانانه با رهبری بیعت کرد و در طول این سال‌ها نیز بر عهد و پیمان خود استوار و محکم بود به‌گونه‌ای که در طول 37 سال گذشته در جایگاه رفیع نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان بزرگ ولایت مداری خود را به شایستگی اثبات کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: بسیاری از افراد پیش از انقلاب به واسطه تولیت آستان قدس رضوی، دنیای خود را آباد کردند اما آیت‌الله واعظ طبسی بدون دریافت وجه و با خدمت خالصانه و بدون منت، در مسیر پیشرفت نظام، زندگی آبرومندانه و ساده خود را ادامه داد.

 

وی با اشاره به اینکه انسان‌های کامل و بزرگ‌مرد در لباس روحانیت در طول تاریخ، در دنیا تحولات بسیاری را ایجاد کردند، گفت: در قرن ما نیز، شخصیتی به میدان آمد و مرجعی جلودار کاروان شد به نام امام خمینی (ره) که خداوند نیز یاران خوب در اطراف ایشان قرار داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در آن زمان، پیرو خط امام و ولایی شدن خیلی هنر بود، اضافه کرد: در زمانی که حتی آوردن اسم امام (ره) ممنوع بود و حامیان ایشان متحمل شکنجه‌ها و مجازات سختی می‌شدند بزرگانی چون آیت‌الله واعظ طبسی هیچ‌گاه امام را در مسیر انقلاب تنها نگذاشتند.

 

وی از آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان یاور انقلاب و هم‌سنگر رهبری یاد کرد و افزود: توسعه آستان قدس رضوی با مدیریت آیت‌الله طبسی، احیای کتاب‌های شیعه، کتابخانه آستان قدس، دانشگاه امام رضا (ع)، دانشگاه رضوی و بسیاری از کارهای فرهنگی، ازجمله خدمات ارزنده‌ای است که از این عالم ربانی به یادگار مانده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آیت‌الله واعظ طبسی خود را وقف اسلام کرد، اظهار کرد: ایشان از الگوهای جامعه دینی ما هستند که باید سال‌ها بگذرد تا عالمی این‌چنین و دانا در حوزه‌های علمیه تربیت شود.

 

وی با اشاره به اینکه درگذشت این عالم ربانی، سبب ایجاد خلأ در جهان اسلام شد، افزود: حوزه‌های علمیه باید خیلی هزینه دهد تا این خلأ پر شود، چراکه از دست رفتن یک فقیه و جلودار در جبهه حق، سبب خوشحالی شیطان می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در قرآن دو واژه ربیون و حواریون را برای افرادی که از رهبر و جلودار خود حمایت می‌کنند به کار رفته است، ادامه داد: از نگاه قرآن، ویژگی مردان الهی، تحمل سختی‌ها و مشکلات در راه رسیدن به خدا است که در این مسیر تن به ذلت و خواری نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن از این دو گروه به عنوان پرورش‌یافتگان مکتب وحی و انسان‌های خودساخته‌ای یاد کرده که به اخلاص رسیده‌اند و برای هدایت دیگران نیز اقدام می‌کنند، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی ازجمله انسان‌هایی بود که در این گروه قرار داشت و تمام عمر خود را برای اعتلای اسلام و انقلاب سپری کرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات