۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۲۰۶۶۷
امام جمعه موقت تهران:

حضور باشکوه مردم در تجلیل از آیت الله طبسی، نشانه اعتقاد آن ها به روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: مرحوم آیت ‌الله طبسی نقش مهمی در برجسته کردن نظام اسلامی و ارزش ‌های انسانی داشت.
آيت الله صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مجلس ترحیم آیت الله واعظ طبسی که از جانب آیت الله علم الهدی در مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین ضرورت بهره گیری از فقه اسلامی در تربیت جوانان، گفت: متاسفانه برخی هنوز باور نکرده اند که بهایی ها در حال بمباران فکری جوانان بوده و با استخدام ماهواره و شبکه های مجازی فساد را در جامعه ترویج می کنند.

 

وی با اشاره به لزوم تقویت حوزه های علمیه برای مقابله با تهاجم فرهنگی به انقلاب اسلامی، از کم توجهی دولت به این مهم انتقاد و تصریح کرد: دشمن با ماهواره ها و شبکه های اجتماعی خانواده ‌ها را از هم می‌پاشد. چرا سربازخانه‌ های امام زمان(ع) را پر نمی ‌کنید؟ چرا افسر تربیت نمی ‌کنید؟ چرا دولت‌ ها حمایت نمی ‌کنند و حوزه‌های علمیه را تقویت نمی ‌کنند؟ چرا به داد اسلام نمی ‌رسند؟

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش مهم شکل گیری حکومت اسلامی برای پیاده شدن ارزش های دینی در جامعه، افزود: اگر حکومت اسلامی وجود نداشته باشد، بچه ‌های ما در مدرسه‌ ها و دانشگاه‌ ها ضایع می ‌شوند. نقش حکومت اسلامی در تداوم نبوت انبیاء، پیشگیری از ضایع شدن استعدادهای بشر است. کسی که عقل ندارد و در برابر دشمنان خدا «أشدّاء‌ علی ‌الکفّار» نیست، از این دایره خارج شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به نقش ویژه آیت الله واعظ طبسی در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مرحوم آیت ‌الله طبسی نقش مهمی در برجسته کردن نظام اسلامی و ارزش ‌های انسانی داشتند. تشکیل حکومت غدیری و برپا کردن پرچم امیرمؤمنان(ع) از بالاترین ارزش ‌ها است.

 

وی حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع آیت الله واعظ طبسی را نشانه اعتقاد آن ها به روحانیت دانست و ضمن مردود دانستن این ادعا که «در دوران پیش از انقلاب شرایط بهتری بر کشور حاکم بود»، گفت: برخی نگویند امروز وضع بدتر از زمان سابق است؛ این بی ‌انصافی است. خون شهدای شما رویش کرده و این عمامه ‌هایی که به شکل کفن بر سر روحانیون مجاهد بود، انقلاب را حفظ کرده است.

 

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه ضمن تأکید بر پیوستگی عمیق روحانیت با سیاست، خاطرنشان کرد: برخی در قالب تفکر سکولاریستی می ‌گویند «دین را چه به سیاست؟» آن ها متوجه نیستند که امروز این قدرت ولایت فقیه است که وقتی حاجیان شما تشنه جان دادند و سعودی ها فرستاده دولت را تحویل نگرفتند، یک جمله ولایت فقیه باعث تغییر رفتار آن ها شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: آیت ‌الله طبسی بعد از رحلت امام(ره)، همان اطاعتی که از ایشان داشتند را از رهبر معظم انقلاب انجام دادند. علمای ما انقلابی، ولایی و طرفدار حاکمیت دین در سیاست هستند.

 

وی در پایان اظهار کرد: با تجلیلی که مردم از این عالم گرانقدر انجام دادند، تحت رهبری امام خامنه ‌ای و هدایت امام جمعه سنگر نشین مجاهد، زنده و پر حرارت مشهد، حضرت آیت ‌الله علم‌ الهدی، حوزه علمیه مشهد آهنگ خود را در حفظ روحیه انقلاب، گفتمان حکومت دینی و مقابله با شبهات حفظ کنند./820/202/ب1

ارسال نظرات