۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۷۰۴
حجت‌الاسلام‌حسنی:

شهدا سهامداران انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد‌ شهید‌ و امور ‌ایثارگران گفت: شهدا سهامداران انقلاب هستند و ما باید پاسدار خون شهدا باشیم.
حجت الاسلام سيد حبيب الله حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله‌ حسنی قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز دوشنبه‌ 17اسفند در همایش تجلیل از خادمان و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن‌فرهنگی‌سیدالشهدا برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در دوران پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) روزگار سختی را پشت سرگذاشت و مظلوم ترین فرد زمان خود بود.

 

وی ادامه داد: زمانی که برای زمام حکومت به سراغ امام علی(ع) آمدند ایشان به صاحبان منصب گفتند شما در حکومت من دوام نمی‌آورید و مخالف من خواهید شد چون نمی‌توانید به اهداف منفعت‌طلبانه خود دست پیدا کنید.

 

حجت الاسلام حسنی با اشاره به خطبه 32 نهج البلاغه مبنی بر دسته‌بندی انسان‌ها به چهار‌گروه از سوی امام علی(ع)، افزود: نخستین دسته از انسان‌ها کسانی هستند که به فساد دست نمی‌زنند چون ابزار و توان آن را ندارند و اگر به دستشان برسد هر کاری می‌کنند، این گروه پدر و مادر یا بزرگ تر خوب ندارند.

 

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه گروه دوم بر عکس گروه اول تمام ابزار لازم را دارند تا ستم کنند، گفت: این گروه شمشیر برهنه دارند و علنی شرارت می‌کنند، این‌ها کسانی هستند که نیرو‌های خود را سواره و پیاده راه می‌اندازند تا جهان را بگیرند، این افراد دین خود را نابود می‌کنند تا آمال و آرزو خود را به رخ دنیا بکشند.

 

وی در ادامه افزود: گروه سوم از انسان‌ها کسانی هستند که با ابزار آخرت دنیا را چینش می‌کنند، این انسان‌ها ابزاری که باید برای آخرت خرج کنند در این دنیا خرج می‌کنند، این افراد خود را مقدس نما و دین دار نشان می‌دهند و در اصل آخرت را با عمل دنیایی خود زینت می‌بخشند.

 

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه گروه چهارم از ترس روز قیامت خود را حفظ می‌کنند، تصریح کرد: این گروه بهترین افراد بر روی زمین هستند، آنها کسانی هستند که سعی می‌کنند با حفظ خود از محرمات رضایت خدا را جلب کنند، امام باقر(ع) در این باره می‌گویند: آنهایی که بر مرکب باطل سوارند روزی بر سرزمین پشیمانی پیاده خواهند شد پس سعی کنیم خود را حفظ کنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا سهامداران انقلاب هستند بیان داشت: ما باید پاسدار خون شهدا باشیم، امروزه باید از کارمندان و زحمت‌کشان بنیاد‌ شهید نیز تشکر کنیم که خالصانه برای خانواده‌ها شهید و جانبازان عزیز نهایت تلاش را می‌کنند.

 

گفتنی است، در پایان نیز با حضور حاج آقا حسنی، سردار انصاری و جمعی از مسؤولان بنیاد شهید از خانواده‌های دو شهید گرانقدر شهید غلامرضا الهی و شهید حسن مقیمی تجلیل به عمل آمد، سپس از کارمندان برگزیده بنیاد شهید در سراسر کشور نیز تقدیر و تشکر صورت گرفت./9591/202/ب1

ارسال نظرات