۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۲۰۷۱۷
آیت الله کعبی در دیدار جمعی از علمای سوریه:

حزب الله از کرامت اسلامی و عربی دفاع می کند/ تروریست خواندن حزب الله شکستی دیگر برای سعودی ها و مرتجعان منطقه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حزب الله لبنان از کرامت اسلامی و عربی دفاع می کند، تروریست خواندن آن را شکستی دیگر برای سعودی ها و حکام مرتجع منطقه ارزیابی کرد.
جلسه مشترک آيت الله کعبي با نخبگان سوريه در دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم جلسه مشترک آيت الله کعبي با نخبگان سوريه در دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم جلسه مشترک آيت الله کعبي با نخبگان سوريه در دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار شماری از علمای اهل سنت و شیعه سوریه ضمن خوش آمد گویی به علمای سوری، به معرفی جامعه مدرسین، تاریخچه ساختار تشکیلاتی و وقایع قبل از انقلاب پرداخت و جامعه مدرسین را نهاد برجسته غیر دولتی، علمی و فرهنگی و سیاسی معرفی کرد.
 
آیت الله کعبی استقلال حوزه های علمیه از دولت و درآمدهای دولتی را راز پیشرفت و اعتلای اسلام ناب دانست.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انتخابات اخیر در جمهوری ایران را واقعی و شفاف دانست و مردمسالاری در ایران را الگویی بسیار مناسب برای جهان ارزیابی کرد.
 
وی با بیان این که رای مردم در جمهوری اسلام حرف اول و آخر را می زند و این آرای مردم باید بر اساس موازین شرعی باشد، یادآورشد: نظام جمهوری اسلامی در ایران به حقوق همه اهمیت می‌دهد و هر شهروند در ایران دارای یک رای است.
 
آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود اسلام داعشی و تکفیری را اسلام آمریکایی و صهیونیستی دانست که باعث مشوه کردن چهره اسلام شده است و در همین زمینه تاکید کرد: علمای اسلام اعم از شیعه و سنی و متفکرین باید چهره حقیقی اسلام را که برپایه عقلانیت، معنویت، عدالت و ایستادگی در برابر دشمنان، استکبار و استبداد است را به جهان اسلام بویژه جوانان معرفی کنند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم ایستادگی علمای اسلام در مقابل توطئه دشمنان بویژه جنگ شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: آل سعود و حکام منطقه در میدان دشمنان اسلام بازی می کنند.
 
آیت الله کعبی با تاکید بر این که حزب الله از کرامت اسلامی و عربی دفاع می کند، ابراز داشت: آل سعود و صهیونیسم دو روی یک سکه هستند که در واقع در مقابل مقاومت اسلامی ایستاده اند و جنگ نیابتی دشمنان را جلو می برند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: تروریست اعلام کردن حزب الله لبنان، به معنای پیروزی حزب الله و شکستی برای آل سعود و حکام مرتجع منطقه است.
 
آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم توجه به آموزه های تمدن ساز اسلامی نظیر علم، ایمان، معنویت، عقلانیت، رحمت و عطوفت را متذکر شد و تاکید کرد: جهاد فی سبیل الله قلمرو گسترده ای دارد و نباید اجازه داد برخی این مساله را مشوه کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات