۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۷۶۷
مسؤول کانون‌های مساجد استان مرکزی:

کانون های مساجد با جذب جوانان توطئه های دشمن را خنثی کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با پایبندی به ارزش های اسلامی و تقویت و ایجاد نشاط روحی در افراد جامعه به خوبی می توانند با جذب جوانان به مساجد در مقابل توطئه های بدخواهان ایستادگی کنند.
حجت‌الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بعد از ظهر امروز دوشنبه 17اسفند ماه در همایش گرامیداشت بیست و سومین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در مسجد انقلاب برگزار شد، بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کانون های مساجد به خوبی توانسته اند در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی نقش آفرینی کنند.

 

22 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت می کنند

حجت‌الاسلام ذوالفقاری اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با پایبندی به ارزش های اسلامی و تقویت و ایجاد نشاط روحی و در افراد جامعه به خوبی می توانند با جذب جوانان به مساجد در مقابل توطئه های بدخواهان ایستادگی کنند و همچنین سبب خنثی سازی نقشه های شوم دشمن شوند.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان این که 22 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت می کنند، گفت: رقم 22 هزار کانون فرهنگی هنری رقم قابل چشمگیری است ولی ما به جای توجه به کمیت باید بر روی کیفی سازی و ارتقا برنامه های کانون‌های فرهنگی مساجد تلاش کنیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز کانون‌های فرهنگی و مساجد در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به خوبی ایفای نقش می کنند و در این راستا سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی از سوی شورای انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

 

مساجد سنگر تحقق و اعتلای فرهنگ اسلامی

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان این که آیات قرآن کریم و سخنان فروانی از ائمه اطهار(ع) بر ساخت و بنای مسجد تأکید دارد، گفت: در تمامی عرصه ها مساجد سبب نماد و شکوه اسلام در جهان شده ادند و اموز مسؤولان باید به این مهم توجه داشته باشند و در مسیر رفع مشکلات مساجد گام بردارند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مساجد وجود دارد، باید شرایط برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها که همان جوانان هستند فراهم کرد و مساجد نیز باید مکان تربیت آموزه های دینی و اسلامی و سنگری برای تحقق و اعتلای فرهنگ اسلامی باشد که این نیاز به همکاری همه جانبه دارد.

 

مساجد محل امن برای جوانان و نوجوانان

حجت‌الاسلام ذوالفقاری به آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» اشاره کرد و افزود: در این آیه خداوند برای سازندگان مسجد پنچ شرط را قرار داده است که آن‌ها به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، نماز را اقامه و آن را در جامعه ترویج می‌کنند، آن‌ها حقوق شرعی همانند زکات را می‌پردازند و این افراد به جزء خداوند از فردی دیگر ترس و هراس ندارند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه با بیان این که در تمامی رده های سنی مساجد باید برای افراد جامعه برنامه های خاص و ویژه داشته باشند، گفت:  مساجد باید محل امنی برای جوانان ونوجوانان باشد که خانواده از حضور فرزندشان در آن احساس امنیت کنند.

 

شایان ذکر است، بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی در حال فعالیت هستند./842/202/ب1 

ارسال نظرات