۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۸۰۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

روز بزرگداشت شهدا از مهم‌ترین مناسبت‌ها در تقویم ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی برگزاری شکوهمند برنامه‌های ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدارا از مهم‌ترین مناسبت ها در تقویم ایران اسلامی دانست و گفت: شهدا نزد خداوند متعال از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و فداکاری این بزرگان سبب عظمت و سربلندی کشور عزیزمان شده است.
حجت الاسلام حسن هنرمند، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجتالاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی عصر امروز دوشنبه 17 اسفند ماه در در جلسه هماهنگی برنامههای 22 اسفند ماه، روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند 1358 به فرمان امام راحل تاسیس شد و درسال 83 نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درجلسه 544 خویش این روز را روز بزرگداشت شهدا نام گذاری کرد.

 

دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل و تکریم از ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در رابطه با برنامه های 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، گفت: برگزاری یادواره‌های مختلف و تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا، مزین کردن سربرگ نامه‌های اداری با عنوان «22 اسفند بزرگداشت روز شهدا»، ارسال پیامک تبریک این روز، کاشت22 نهال در محیط دانشگاهی را از جمله برنامههای این روز دانست که با همکاری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

 

وی دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل و تکریم از ایثارگران، تبلیغاتهای محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی درسطح استان و برگزاری مسابقات درمدارس بین دانش آموزان تحت عنوان دلنوشته‌ای به شهید، قرائت وصیت نامه و زندگی نامه شهدا درمدارس، برپایی نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، سخنرانی مدیران بنیاد قبل از خطبه‌های نماز جمعه را ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.

 

برگزاری 500 یادواره به صورت همزمان در 500 مسجد استان مرکزی

حجتالاسلام هنرمند با اشاره به این که  500 یادواره به صورت همزمان در 500 مسجد سطح استان برگزارمی‌شود، خاطرنشان کرد: این یادواره ها با همکاری سپاه روح‌الله استان، اداره کل تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی برگزاری شکوهمند برنامه‌های 22 اسفند  روز بزرگداشت شهدا را از مهم‌ترین مناسبت‌ها در تقویم ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهدا نزد خداوند متعال از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و فداکاری این بزرگان سبب عظمت و سربلندی کشور عزیزمان شده است.

 

حجتالاسلام هنرمند با بیان این که 22 اسفند روز درس‌آموزی از شهیدان و بازخوانی آموزه‌های وحی و توحید و روز نکوداشت ارزش‌های بنیادین انسانی است، گفت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهیدانی است که در راه اسلام و انقلاب جان شیرین خود را فدا کردند و بر ما واجب است که ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

ایران اسلامی در سایه خون‌ شهدا در امنیت کامل به سر می‌برد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ادامه با بیان این که امروز تمامی موفقیت های کشور به برکت خون پاک شهدای انقلاب اسلامی است، گفت: امروز در ایران اسلامی هر چه داریم به برکت خون پاک شهیدانی است که در راه اسلام و وطن به زمین ریخته شده و امروز ایران اسلامی درسایه این خون‌های پاک در اقتدار و امنیت کامل به سر می‌برد.

 

شایان ذکر است، استان مرکزی بیش از 6 هزار و 300 شهید و 12 هزار و 400 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./842/202/ب2

ارسال نظرات