۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۲۰۹۲۵
در چهارمین شماره ماهنامه پیام زن می‌خوانیم؛

جاذبه‌های اسلام از منظر بانوان تازه مسلمان

خبرگزاری رسا ـ شماره چهارم ماهنامه پیام زن با بررسی موضوع جاذبه‌های اسلام از منظر بانوان تازه مسلمان از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی چاپ و روانه بازار شد.
ماهنامه پيام زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین شماره ماهنامه پیام زن از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه بهمن‌‌ماه‌ 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

دوره جدید ماهنامه پیام زن بنا دارد نشریه‌ای باشد با خاستگاهی فرهنگی و دینی، برای مخاطب زن و خانواده؛ در گرماگرم حضور مجله‌های رنگارنگ خانواده بر دکه‌های روزنامه‌فروشی، جای خالی نشریه‌ای که هم بنیان‌ها و پایه‌های فرهنگی و مذهبی خانواده‌های شریف ایرانی را مدنظر داشته باشد و هم با رویکردی حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری بتواند طبع مخاطبان را آراسته سازد.

 

این شماره در شش فصل با عناوینی همچون عروسی شیرین رؤیای فرهاد، پرونده، معنای زندگی، مشاوره، اندرونی و سرم قندی نمکی تهیه و تنظیم شده است.

 

فصل اول این ماهنامه که با عنوان عروسی شیرین رؤیای فرهاد مزین شده است بن تشریح و ارائه راهکارهایی برای برگزاری یک عروسی کم‌هزینه، بامزه پرداخته است.

 

«گفت‌وگو با آزیتا حاجیان»، «زحمت‌آفرینی دختری به نام کیمیا»، «روایت یک مبارزه بی‌هویت»، «دو واحد انقلاب اسلامی، یک واحد کیمیا»، «گفت‌وگو با جواد افشار کارگردان سریال کیمیا» و «روزگار در حال سپری زنی به نام کیمیا» از موضوعات مطرح شده در فصل دوم این ماهنامه با عنوان پرونده است.

 

سومین فصل ماهنامه نیز که با عنوان معنای زندگی مزین شده است به بررسی موضوعاتی از قبیل «کیمیا: درس اخلاق استاد قرائتی و استاد رفیعی»، «دریاکنار: قضیه فراتر از مجروحیت است»، «رهیافته: واکاوی جاذبه‌های اسلام از منظر بانوان تازه مسلمان»، «احکام: زیبا باشیم اما مثل خدا»، «هجرت: گفت‌وگو با خانم ثنا رحیم» و «درنگ: منی که به سوی تو فرار می‌کنم» پرداخته است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان واکاوی جاذبه‌های اسلام از منظر بانوان تازه مسلمان آمده است: به صراحت می‌توان ادعا کرد که اگر آدمی بنای بر تغییر هم داشته باشد، به یقین دین جزء فهرست تغییرات او نیست! اعتقادات دینی، چنان در رگ و پی آدمی ریشه دوانده‌اند که اساسا کندن و تهی‌شدن از آن‌ها، تهی‌شدن از خویشتن آدمی است.

 

پس چرا در گوشه و کنار دنیا، این همه با آدم‌هایی مواجه می‌شویم که از دین و اعتقادات پیشینیان خود کناره گرفته، اسلام را جایگزین دین خویش کرده‌اند؟ مگر در اسلام چه جاذبه‌ای هست که می‌تواند با چنین قدرتی، دژ وجود انسان را تصاحب کرده، او را تا تغییر مهم‌ترین شالوده وجودی خویش که دین وی باشد. پیش ببرد؟

 

در فصل چهارم ماهنامه نیز با موضوعاتی همچون «مشاور خانواده: دوران عقد را چگونه بگذارنیم»، «پزشکی: ترس‌های زنان در بارداری اول»، «داستان واقعی: تا همیشه مادر خواهم ماند» و «برداشت: امروز روز مبادا است» آشنا می‌شویم.

 

پنجمین فصل این ماهنامه نیز موضوعات «همسرداری»، «نوزاد»، «کودک و نوجوان»، «آخ‌جون خونه»، «زندگی مینی‌مال»، «سلامتی»، «آشپزی»، «کدبانوگری»، «داستان» و «خیاطی» را مورد بررسی قرار داده است.

 

«در فضیلت احترام اکابر»، «درباره احترام به خانواده»،‌ «هر چه می‌دانید بنویسید»، «کمیک‌استریپ احترامیدن به بزرگ‌ترها»، «کاووس‌نامه»، «جدول با جایزه» و «خاطرات سردبیر» از موضوعاتی هستند که در فصل پایانی این ماهنامه با عنوان سرم قندی به چشم می‌خورند.

 

شماره چهارم ماهنامه پیام زن با ویراستی جدید از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه بهمن‌ماه 1394 در 96 صفحه و به قیمت 3500 تومان منتشر شده است.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت و اشتراک نشریه می‌توانند به نشانی قم، خیابان صفائیه، کوچه 21 انتهای فرعی اول سمت چپ، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن 37733305 با پیش‌شماره 025 تماس حاصل کنند./907/پ202/ی

ارسال نظرات