۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۰۹۴۳

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله طبسی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در حرم رضوی و حسینیه امام رضا برگزار می شود.
حجت الاسلام سيد جلال حسيني

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: مراسم هفتمین روز ارتحال ملکوتی فقیه مجاهد و روحانی فاضل، آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در حرم رضوی برگزار می شود.

 

حرم رضوی

وی تصریح کرد: این مراسم پنج شنبه بیستم اسفندماه، ساعت 16 در صحن آزادی همراه با مرثیه سرایی و ذکر توسل ائمه اطهار(ع) از سوی ماهرخسار ذاکر اهل بیت، قرائت فاتحه برای علو درجات آن مرحوم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، خانواده معزز مرحوم آیت الله طبسی، مسؤولان ارشد و فرهنگی استانی، فضلا، علما و طلاب حوزه علمیه، خانواده معظم شهدا، و خادمان بارگاه امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

حسینیه امام رضا

وی از برگزاری مراسم دیگری به مناسبت هفتمین روز درگذشت عالم ربانی خبر داد که پنج شنبه 20 اسفندماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می شود و با قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) و مرثیه سرایی ابراهیم قانع و حاج رضا آتشبار ذاکران اهل بیت ادامه پیدا می کند.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: سخنرانی حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی از دیگر بخش های این مراسم است که در حسینیه و کتابخانه امام رضا واقع در کوچه ناظر خیابان شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار می شود.

 

گفتنی است، آیت الله واعظ طبسی هفتم اسفندماه به علت عارضه تنفسی در بیمارستان امام رضا بستری شد و سرانجام پس از یک هفته روز جمعه، 14 اسفندماه دار فانی را وداع گفت./1308/302/ب1

ارسال نظرات