۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۲۱۳۶۷
با حضور علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی؛

چهارصد و پانزدهمین نشست کتاب‌خوان کشور در زرندیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارصد و پانزدهمین نشست کتاب‌خوان کشور و دوازدهمین کتاب‌خوان استان مرکزی با حضور جمعی از علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان زرندیه برگزار شد.
نشست کتابخوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ظهر امروز پنجشنبه 20اسفد ماه، چهارصد و پانزدهمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و تنی چند از اعضای شورای شهر، کتابداران، نویسندگان و علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر مامونیه برگزار شد.

 

در این نشست 10 نفر به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند.  

 

«سیمای معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها» نوشته محمدرضا اکبری از جمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

در نوشتار حاضر، زندگینامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از تولد تا وفات و نیز شرح فضایل آن حضرت با این عناوین به طبع رسیده است: از میلاد تا معراج، فاطمه سلام الله علیها از نگاه وحی، بوستان ستایش‌ها، جلوه‌های فضلیت، صحنه‌های اعجاز، محبت به فاطمه سلام الله علیها، الگوی آسمانی و منشور اخلاقی فاطمه سلام الله علیها.

 

«قیدار» نوشته رضا امیرخانی نیز در این نشست معرفی شد.

 

کتاب قیدار 9 فصل دارد که در هر فصل امیرخانی به بیان حکایتی از زندگی قیدار می‌پردازد. قیدار حکایت مردی است که درخت مردانگی را خود به تنهایی آبیاری کرده و پرورش داده است.

 

 مردی که امثال او در میان ما کم نبوده و نیستند اما برای خودشان مرام و مسلکی دارند.

 

مرام‌نامه‌شان را که بخوانی در مقدمه‌اش نوشته‌اند که: خوش‌نامی قدم اول است، از خوش‌نامی به بدنامی رسیدن، قدم بعدی بود...قدم آخر، گمنامی است و...

 

«سوار سبز پوش آرزوها» نوشته کمال‌السید هم از جمله کتاب‌هایی بود که در این نشست معرفی شد.

 

کتاب سوار سبزپوش آرزوها، داستان بلندی است از زندگی و زمانه امام هادی، امام عسکری و امام مهدی علیهم السلام است.

 

نویسنده، با قلمی زیبا شاعرانه، نمادگرا و احساس برانگیز، ابعاد علمی، عرفانی، مبارزاتی، اجتماعی و عاطفی زندگانی آن عزیزان و فراز و فرودهای تاریخی زمانه آنان را با تکیه بر منابع معتبر نشان می‌دهد.

 

از ویژگی‌های مهم این کتاب نگاه تازه و نثر لطیف و عاطفی، پیراسته از شعار و پرگویی در شناساندن آن راه‌دان‌های ارجمند به نوجوانان و جوانان امروز است.

 

در این نشست همچنین کتاب «من او» نوشته رضا امیرخانی معرفی شد.

 

کتاب «من او» داستان بلوغ فکری و دینی و معرفتی کودکی است به نام علی فتاح که فرزند یک تاجر ثروتمند است و در جنوب شهر زندگى مى‌کند.

 

خانواده فتاح‌ها از خانواده‌های ثروتمند و مذهبی تهران قدیم هستند. حاج فتاح دو نوه‌اش مریم و علی را بسیار دوست دارد و همیشه سعی می‌کند لوطی‌گری را به آنها یاد دهد، داستان بر محوریت علی فتاح می‌چرخد، پسری بزرگوار که عاشق دختر کلفتشان به نام مهتاب است. در پی کشف حجاب مریم به فرانسه می‌رود و بعد از مدتی مهتاب نیز به پیش او می‌رود و علی همچنان عاشق است و مهتاب همچنان عاشق است و...

 

«حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف نیز در این نشست معرفی شد.

 

نویسنده در این کتاب به واگویی خاطرات یکی از رزمندگان دفاع مقدس می‏‌پردازد و حکایت رزمنده‏‌ای را بیان می‏‌کند که در صحنه‏‌های نبرد می‌‏رود تا اینکه توسط دشمن در یک گور دسته جمعی دفن می‌شود.

 

در واپسین لحظات، متوسل به وجود حضرت ابوالفضل‌العباس علیه السلام می‏گردد و به معجزه آن حضرت از مرگ حتمی نجات می‏‌یابد. پس از آن در دل دشمن و در میان اردوگاه‏‌های مخوف چند بار دست به عملیات‏‌های شهادت‏‌طلبانه می‌‏زند اما…

 

از نکات قابل توجهی که نویسنده در این کتاب تلویحاً به آن اشاره می‌‏کند، مسئله ارتباط رزمندگان و آزادگان با توسل به اهل‏‌بیت علیهم السلام است که رمز و راز موفقیت‏‌های آنها را در همین‏‌جا باید جستجو کرد.

 

«اسلام و مقتضیات زمان» نوشته مرتضی مطهری، «انسان 250 ساله» نوشته سید علی خامنه‌ای، «آرمیا» نوشته رضا امیرخانی، «راز یک فریب» نوشته یوسف غلامی، «مهارت‌های زندگی» نوشته حسین خنیفر نیز در این نشست معرفی شد./842/پ202/ق

ارسال نظرات