۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۶۳۷
کارشناس مسائل سیاسی:

روحانیت اصیل و انقلابی مهم‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد

خبرگزاری رسا ـ بکتاشیان با اشاره به نقش روحانیت انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تنها جریانی که توانست انقلاب را رهبری کند و به پیروزی برساند، جریان اصیل روحانیت بود، که از جمله آنها دسته‌ای از روحانیت مبارز و اصیل بودند که رهبری آنها به دست امام خمینی(ره) بود و توانستند حکومت طاغوت را سرنگون کنند.
روحانيت انقلابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جلال بکتاشیان، کارشناس مائل سیاسی ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران سیدالشهداء(ع) اصفهان، با اشاره به حوادث و وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: در سال 41 و 42 که اوج انقلاب بوده امام به خواص فرمودند: من برای این حرکتی که کردیم سه گام دیدم که مورد رضایت حق تعالی واقع شد.

 

وی ادامه داد: گام اول ساقط کردن نظام شاهنشاهی و طاغوت بود که ما پس ازساقط کردن آن باید یک نظام اسلامی جایگزین آن می‌کردیم، که بعد از ورود امام خمینی به کشور اسم جمهوری اسلامی را به این نظام اختصاص دادند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که بعد از این جایگزینی نظام اسلامی به جای طاغوت باید زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) را ترسیم کنیم، اظهار کرد:  بنا به فرمایش حضرت امام، ما پرچم این ملت را به دست صاحب اصلی‌شان، صاحب الزمان(عج) تحویل خواهیم داد.

 

بکتاشیان در ادامه دیدگاه امام خامنه ای را درباره آینده انقلاب ترسیم کرد و گفت: یس از پیروزی انقلاب اسلامی است ما باید تشکیل نظام اسلامی دهیم که در آن باید سخن از قانون اساسی و قوای مختلف اعم از قوه مقننه ,قوه مجریه و قوه قضاییه که در آن ولایت فقیه است و نظام قانون اساسی شکل بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رفراندومی که فروردین سال 58 رخ داد توطئه های مختلفی شروع شد که به حمد الهی این توطئه‌ها با شکست مواجه شد؛ مرحله سوم اما پس از انقلاب اسلامی تشکیل دولت اسلامی است و پس از آن تشکیل کشور اسلامی و در نهایت همه اینها باید تبدیل به تشکیل تمدن اسلامی شود.

 

کارشناس سیاسی با اشاره به وجود جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی و انقلابی مختلف در زمان انقلاب، تصریح کرد: قبل از انقلاب جریان‌های سیاسی مختلفی داشتیم ولی تنها جریانی که توانست انقلاب را رهبری کند و به پیروزی برساند، جریان اصیل روحانیت بود، که از جمله آنها دسته‌ای از روحانیت مبارز و اصیل بودند که رهبری آنها به دست امام خمینی(ره) بود و توانستند حکومت طاغوت را سرنگون کنند.

 

بکتاشیان خاطرنشان کرد: دسته‌ای دیگر از روحانیت، اشخاصی بودند که غیرسیاسی بودند و یا به عبارتی اصلا کاری به سیاست و انقلاب نداشتند و دسته‌ای دیگر از روحانیت که به روحانیان وابسته یا سلطنتی یا درباری، معروف بودند که جایگاهی در بین مردم هم نداشتند.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت انقلابی در سرنگونی رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: غیر از جریانات اصیل اسلامی و روحانیت اسلام، جریانات دیگری هم داشتیم، نظیر کمونیسم، حزب توده و فدائیان حق که هیچ وقت نتوانستند جایگاهی در بین مردم داشته باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی دیگر از گروه‌ها، گروه لیبرال و ملی گرا که شاخه آنها، جبهه ملی بود و همانند گروه کمونیسم، جایگاه چندانی در میان مردم نداشتند، این گروه بعد از انقلاب یک سری مخالفت هایی در باب قانون اساسی اسلامی کردند که امام خمینی(ره) صریحا فرمودند که اینها مرتد هستند و گروه دیگر، گروه‌هایی التقاطی بودند که نهضت آزادی یکی از آنها بود و در کنار همین گروه التقاطی، یک گروهی به نام مجاهدین خلق یا منافقان قرار داشتند که اسلام را با کمونیسم قاطی کردند.

 

بکتاشیان در پایان ابراز کرد: گروهایی که قبل از انقلاب بود هیچ کدام نتوانستند آن تأثیر که روحانیت اصیل و مبارز در رهبری انقلاب داشت را داشته باشند و در حقیقت ماهیت و اصالت شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروز آن نتیجه تلاش و جهاد روحانیت اصیل انقلابی است./1304/202/ب2

ارسال نظرات