۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۲۱۶۵۰
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور مطرح کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت حوزه های علمیه و سرباز طلبه در ترویج زکات/ جشنواره ملی زکات سال آینده برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از برگزاری جشنواره ملی زکات در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره خرداد سال 95 برگزار می شود.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی دهقان، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری جشنواره ملی زکات در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: اولین جشنواره و سمینار زکات کشور خرداد ماه سال آینده با هدف شناخت و تاثیرات این فریضه واجب الهی برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام دهقان با بیان این‌که این جشنواره در بخش های مختلف با هدف ترویج فرهنگ پرداخت زکات به صورت سراسری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری در راستای ترویج این فریضه واجب الهی استفاده کنیم.


وی با بیان این‌که تأکید دبیرخانه زکات بر روی درستی آمار، هماهنگی با مسؤولان، رعایت حدود شرعی، توجه به نظر مردم و مودیان، توجه به فقرا، جلوگیری از خودرأیی، اجرای دقیق سیاست‌ها و دستورات شورا و نماینده رهبری در دوره جدید است، گفت: نظر رهبری را شرط صحت فعالیت ها می دانیم نه بالا نشان دادن آمار و ارقام.


مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امسال 2 هزار میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است، گفت: زکات جزو نظام ارزشی مسلمانان بوده و در ایران نیز با توجه به استقرار حکومت اسلامی و ولایت فقیه از ارزش والایی برخوردار است.


وی با بیان این‌که 78درصد زکات درباره فقرزدایی و امور محرومان و بقیه در بخش پروژه‌های عمرانی صرف شده است، افزود: اکثر مردم به پرداخت زکات مبادرت می کنند، ولی شیوه های پرداخت زکات متفاوت است که برای تجمیع زکات و مبارزه جدی با فقر، شورای مرکزی زکات کشور شکل گرفت.


حجت الاسلام دهقان با اشاره به اینکه بحث شناسایی و ساماندهی فقر از کارهای اساسی کمیته امداد است، گفت: به همین جهت دبیرخانه شورای زکات طبق مصوبه مجلس در کمیته امداد ایجاد شد، از این رو به خاطر شناخت اولویت ها در حوزه مبارزه با فقر دبیرخانه ستاد زکات در هر استانی تشکیل شده است.


وی صحت و سلامت دریافت زکات را از اهداف دبیرخانه برشمرد و گفت: برای انجام دقیق تر زکات نیاز به فرهنگ سازی داریم که در این راستا استفاده از مبلغان در سطح وسیع و ارتباط چهره به چهره با کشاورزان جزو اهداف دبیرخانه زکات می باشد.


حجت الاسلام دهقان تعامل با آموزش و پرورش در خصوص آموزش زکات در کتاب های درسی، استفاده از پتانسیل حوزه های علمیه و سرباز طلبه، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و تدوین پایان نامه را از دیگر اهداف دبیرخانه زکات اعلام کرد.


مدیرکل امور اجرایی زکات کشور ترویج زکات مستحبی و آشنا کردن مردم با ثمرات و جایگاه زکات مستحبی را از جمله اهداف دبیرخانه زکات دانست و گفت: با رویکرد فرهنگ سازی برای سال آینده هدف مان دریافت زکات بیشتر و تقویت جایگاه زکات در جامعه است./935/202/ب2

ارسال نظرات