۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۶۸۸
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه:

تحصیل بانوان در مدارس علمیه مقدمه به وجود آمدن جامعه سالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) گفت: تحصیل بانوان در مدارس علمیه مقدمه‌ای برای به وجود آمدن جامعه سالم است و اگر بانوان در این مدارس تعلیمات دین را به درستی بیاموزند، می‌توانند در ارتقای سطح معنوی خانواده و جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.
مدرسه حضرت خديجه ام المومنين

ربابه سادات جذبی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با توجه به اینکه در دین مبین اسلام و دستورات آن، بانوان به عنوان زن و مادر خانواده نقش اساسی را در مدیریت خانه، تربیت فرزندان و اصلاح جامعه بر عهده دارند، تحصیل بانوان در مدارس علمیه مقدمه ای برای به وجود آمدن جامعه ای سالم است.

 

وی افزود: با توجه به کلام رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) که فرمودند: از دامن زن، مرد به معراج می‌رود. اگر بانوان در مدارس علمیه تعلیمات دین را به درستی بیاموزند، می‌توانند در ارتقای سطح معنوی همسر، فرزندان، خانواده و در نهایت جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه در خصوص کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: بانوان طلبه باید توجه داشته باشند که پس از فارغ‌التحصیلی و قبل از اینکه بخواهند وارد جامعه شده و مشغول به کار در حوزه و رشته تحصیلی خود شوند، نخستین کار آنها، تبلیغ در داخل خانه و در میان اعضای خانواده است.

 

 

وی ادمه افزود: بانوان حوزوی نیازی نیست که حتما بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوند، چرا که نخستین و ارزشمندترین کار این بانوان، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان به سبک زندگی دینی و اسلامی است.

 

 

جذبی با بیان این نکته که مدرسه علمیه حضرت خدیجه در مقطع تحصیلی بعد از سیکل داوطلب می‌پذیرد، گفت: با توجه به اینکه مدرسه ما، نزدیک به یازده سال است که فعالیت می‌کند و تا سال گذشته تنها مدرسه علمیه در مقطع پس از سیکل در تهران بوده است، برکات فراوانی داشته؛ چرا که دختران قبل از اینکه وارد فضای بحرانی دبیرستان شوند وارد حوزه می‌شوند و این دوره‌ تحصیلی را در فضایی آرام تجربه می‌کنند.

 

 

وی تصریح کرد: فضای آرام و امن این مدرسه، موجبات آرامش خاطر دختران و خانواده‌های آنها را فراهم آورده است و همین امر از بزرگ ترین نقاط مثبت این مدرسه در مقایسه با سایر مدارس علمیه محسوب می‌شود.

 

جذبی اظهار داشت: ظرفیت و شرایط پذیرش این مدرسه به اندازه یک کلاس 25 نفره به صورت حضوری و تمام وقت است.

 

وی افزود: در این مدرسه متناسب با سن و تقاضای طلبه‌ها دروس ریاضی، نجوم، هنر و کلاس‌های علمی برگزار می‌شود و افزون بر این برای تشویق طلبه‌ها اردوهای زیارتی قم، مشهد و کربلا را برگزار می‌کنیم.

 

شایان ذکر است، مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) از سال 1382 در میدان خراسان تهران شروع به فعالیت کرد و در سال 1383 به صورت رسمی مصوب شد.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم جذبی مؤسس و متولی این مدرسه علمیه است./966/302/ب1

ارسال نظرات