۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۷۰۴
استاد حوزه علمیه قم:

آیت الله اعتمادی برای چاپ کتاب‌هایش سالیان طولانی نماز استیجاری خواند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم به سیره علمی و اخلاقی آیت الله اعتمادی اشاره کرد و گفت: این استاد در نهایت سادگی زندگی می‌کرد و برای چاپ و انتشار کتاب شرح معالم و رسائل خویش سالیان طولانی نماز و روزه استیجاری گرفته است.
آيت الله اعتمادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طباطبایی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله اعتمادی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد، به سیره علمی و اخلاقی آیت الله اعتمادی اشاره کرد و گفت: این استاد حوزه علمیه همواره در حال درس و تدریس بوده است به گونه ای که در روز 8 کلاس درس را اداره کرده و حتی یک روز درس و بحث وی تعطیل نشده است.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ساده زیستی زندگی آیت الله اعتمادی گفت: این استاد در نهایت سادگی زندگی می‌کرد و برای چاپ و انتشار کتاب شرح معالم ورسائل خویش سالیان طولانی نماز و روزه استیجاری گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: آیت الله اعتمادی برای هر سخنرانی یک جزوه خاصی آماده می‌کرد و هیچ گاه سخنرانی وی تکراری نبوده است.

 

وی با بیان این که سیره علمی این استاد الگوی مناسبی برای روحانیان است، افزود: طلبه‌های جوان به گونه‌ای دروس حوزه و معارف اسلامی را بیاموزند که عالمی درخدمت دین، مردم و جامعه شوند.

 

حجت اسلام طباطبایی بیان کرد: مناسب است طلاب جوان علوم اسلامی را از استادان با تقوا و در مکان‌ها مطهر بیاموزند تا افزون برآموختن دروس حوزوی، از استادان خویش درس معنویت را بیاموزند و اگر دروس دینی این گونه کسب نکنند، در زی طلبگی دچار مشکل خواهند شد.

 

 وی در بخش دیگر از سخنانش به فرازهایی از خطبه 108 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در این خطبه بهحالت و و سکرات مرگ را بیان کرده است و ابن ابی حدید درباره این خطبه آورده است که 50 سال این خطبه راخوانده‌ام و در هر بار مطالعه این گونه تصور کردم این خطبه خطاب به من است و مطلبی جدیدی از آن دریافتم.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که انسان در حالت احتضار 300 حالت و حسرت پیدا می‌کند که برای برخی این سکرات موت برداشته می‌شود و برای برخی این حالات بسیار سخت و دشوار است.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: برای اینکه انسان در هنگام مرگ دچار سکرات و حسرت‌های بسیار نشود باید در زندگی خویش در چارچوپ سبک و آموزه‌های اسلامی عمل کند./998/پ202/ی

ارسال نظرات